Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 15.04.2020 20:15 Publikacja: 15.04.2020 21:00
Foto: AFP
Od czwartku 16 kwietnia na mocy rozporządzenia Rady Ministrów zakrywanie nosa i ust w przestrzeni publicznej jest obowiązkowe. W internecie można już kupić maseczki ozdobne i z napisami, czasem bardzo drogie. O czym to świadczy?
Jednym z powodów jest pojawienie się nowej przestrzeni, w której firmy z branży odzieżowej mogą zaistnieć. W tej chwili maseczki stają się powszechnym elementem stroju, także poprzez decyzje polityczne, wynikające z polityki zdrowotnej. Skoro wszyscy musimy je nosić, to można dla siebie ten teren zagarnąć, szczególnie w trudnych czasach. I zrobić to przed innymi, bo przecież firmy produkujące maseczki ze swoim logo działają według reguł kapitalistycznego rynku, któremu są podporządkowane. Drugi powód to atrakcyjne wyzwanie dla projektantów. Twarz w kulturze europejskiej jest odsłonięta. I chociaż jest silnie ikonograficzną częścią ciała, to dla mody pozostaje pustym miejscem, zarezerwowanym dla makijażu. Maski pojawiały się dotychczas na wybiegach jako akcesorium czy ekstrawagancja, którą usprawiedliwiał show. Te ochronne pokazała na dwóch ostatnich pokazach projektantka Marine Serre. Mimo to jestem ostrożny, jeśli chodzi o bawienie się ich znaczeniem w modzie.
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z 24 na 25 czerwca Rosjanie atako...
Co naprawdę wydarzyło się na szczycie NATO w Hadze? Jakie znaczenie ma rozejm na Bliskim Wschodzie i czy Pekin g...
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z 23 na 24 czerwca dron uszkodził...
24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła pełnowymiarową inwazję na Ukrainę. W nocy z 22 na 23 czerwca Rosjanie atako...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Gośćmi czwartego odcinka podcastu „Rzecz o geopolityce” byli Jędrzej Bielecki z dziennika „Rzeczpospolita” oraz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas