Była producentka Fox News otrzyma 12 mln dolarów. Zawarła ugodę z firmą

Spółka Fox zawarła ugodę w wysokości 12 milionów dolarów z byłą producentką Fox News Abby Grossberg, która zarzucała dyskryminację ze względu na płeć i oskarżyła prawników stacji o wywieranie na nią presji, aby składała wprowadzające w błąd oświadczenia w sprawie maszyn do głosowania firmy Dominion Voting Systems.

Publikacja: 30.06.2023 22:28

W kwietniu stacja Fox News w ramach ugody zgodziła się na zapłacenie 787,5 mln dolarów

W kwietniu stacja Fox News w ramach ugody zgodziła się na zapłacenie 787,5 mln dolarów

Foto: PAP/EPA

Abby Grossberg oskarżyła stacją telewizyjną o wywieranie na nią presji w celu złożenia fałszywych zeznań w sprawie Dominion, a także o tworzenie głęboko mizoginistycznego miejsca pracy. Grossberg pozwała Fox News, spółkę Fox, byłego prowadzącego Tuckera Carlsona i kilku dyrektorów.

Po zawarciu ugody Grossberg przekazała, że "podtrzymuję swoje publicznie przedstawione zarzuty", ale zgodziła się wycofać pozwy w ramach umowy o wartości 12 milionów dolarów.

"Cieszę się, że Fox News poważnie potraktował mnie i moje zarzuty" - przekazała Grossberg. "Mam nadzieję, w oparciu o nasze dzisiejsze rozmowy z Fox News, że ta decyzja stanowi pozytywny krok ze strony stacji w kwestii traktowania kobiet i mniejszości w miejscu pracy".

"Cieszymy się, że udało nam się rozwiązać tę sprawę bez dalszych sporów sądowych" - przekazał rzecznik Fox News. Firma wcześniej zaprzeczyła oskarżeniom Grossberg, mówiąc, że jej pozwy były "pełne fałszywych zarzutów".

Ugoda nastąpiła po tym, jak 18 kwietnia Fox zgodził się zapłacić firmie Dominion 787,5 miliona dolarów, aby rozstrzygnąć pozew o zniesławienie.

Czytaj więcej

Fox News zapłaci ponad 787 mln dolarów za mówienie o fałszerstwie wyborczym

Tydzień później, 25 kwietnia, Fox ogłosił, że rozstał się z Tuckerem Carlsonem, prezenterem, którego Dominion oskarżył o dopuszczenie do emisji w swoim programie zdementowanych twierdzeń o oszustwach wyborczych, jednocześnie poddając w wątpliwość wiarygodność tych twierdzeń w prywatnych wiadomościach.

Grossberg twierdziła, że Carlson wygłaszał obraźliwe komentarze pod adresem kobiet i przytaczała incydenty, takie jak dyskusja pracowników Carlsona na temat tego, czy demokratyczna gubernator Michigan, Gretchen Whitmer, jest seksowniejsza niż republikańska przeciwniczka Tudor Dixon.

Abby Grossberg oskarżyła stacją telewizyjną o wywieranie na nią presji w celu złożenia fałszywych zeznań w sprawie Dominion, a także o tworzenie głęboko mizoginistycznego miejsca pracy. Grossberg pozwała Fox News, spółkę Fox, byłego prowadzącego Tuckera Carlsona i kilku dyrektorów.

Po zawarciu ugody Grossberg przekazała, że "podtrzymuję swoje publicznie przedstawione zarzuty", ale zgodziła się wycofać pozwy w ramach umowy o wartości 12 milionów dolarów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Chińska aktywistka #MeToo skazana na pięć lat więzienia
Społeczeństwo
Kijowski marsz równości przejdzie ulicami miasta. "Szczególne środki bezpieczeństwa"
Społeczeństwo
Buenos Aires: Polak wspinał się bez zabezpieczeń na 125-metrowy wieżowiec. Został zatrzymany
Społeczeństwo
Mięsożerne bakterie straszą Japończyków. Wywołują bardzo groźną chorobę
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Społeczeństwo
Władze Tokio uruchamiają aplikację randkową. "Pierwszy krok polowania na małżonka"
Euro 2024
EURO 2024. Bezpieczeństwo „najwyższym priorytetem”