Reklama

Ograniczenia w zbywaniu udziałów i akcji publicznych placówek leczniczych podmiotom prywatnym

Większościowy pakiet udziałów albo akcji oraz kontrola nad organami spółki zapewni podmiotom publicznym decydujący wpływ na funkcjonowanie placówek leczniczych.

Publikacja: 16.08.2016 10:34

Ograniczenia w zbywaniu udziałów i akcji publicznych placówek leczniczych podmiotom prywatnym

Foto: 123RF

Rz: Nowelizacja ustawy o działalności leczniczej, która weszła w życie 15 lipca uniemożliwia zbycie większościowych udziałów należących do podmiotów publicznych w spółkach zajmujących się działalnością leczniczą. W jakim celu zostało wprowadzone takie rozwiązanie i jakie będą tego konsekwencje?

Milena Kruszewska rzecznik prasowy Ministra Zdrowia: Ustawa wprowadziła ograniczenia w zakresie zbywania podmiotom prywatnym udziałów albo akcji placówek leczniczych działających w formie spółek kapitałowych utworzonych i prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego lub Skarb Państwa reprezentowany przez ministra, centralny organ administracji rządowej albo wojewodę. Dzięki temu podmioty publiczne zachowają kontrolę nad tymi placówkami.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo karne
Przegląd auta „na papierze”. Prawomocny wyrok dla diagnosty i kierowcy
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Sądy i trybunały
Co dalej z immunitetem Manowskiej? Sędziowie chcą zwołania Trybunału Stanu
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo drogowe
Czy kolizja w trakcie egzaminu na prawo jazdy go unieważnia? Jest ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama