Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przesunęło termin uruchomienia ZMOKU na rok 2013. - Nie planuje się rezygnacji z uruchomienia modułu - uspokaja Małgorzata Woźniak, rzecznik prasowy MSWiA.
Tłumaczy, że jest to proces etapowy. - Prace w pierwszym etapie (związane z uruchomieniem funkcjonalności z obszaru ewidencji ludności) rozpoczną się pod koniec 2011 r. Moduł związany z wydawaniem nowych dowodów osobistych zostanie uaktywniony w 2013 r. w terminach zgodnych z terminami wynikającymi z nadal procedowanej nowelizacji ustawy o dowodach osobistych - wyjaśnia Małgorzata Woźniak.
Przypomnijmy. Zintegrowany Moduł Obsługi Końcowego Użytkownika to panel internetowy, dzięki któremu użytkownik końcowy (gmina) zyska zdalny dostęp do centralnej bazy danych gromadzącej informacje niezbędne do świadczenia usług z zakresu ewidencji ludności, wydawania dowodów osobistych czy aktów stanu cywilnego. ZMOKU zaprojektowane zostało jako element projektu pl. ID (PESEL2).
Uruchamianie systemu miało się rozpocząć 1 kwietnia 2011 r. i zakończyć 30 czerwca tego roku. W tym celu w 2010 r. do gmin trafiło niezbędne wyposażenie (6328 zestawów komputerowych, 4370 czytników kart PINPad oraz 12 252 czytników kart inteligentnych). Łączna wartość przekazanego sprzętu przekracza 16 mln zł.
- Przesunięcie terminów uruchomienia ZMOKU nie pociągnie za sobą konieczności kolejnych zakupów sprzętowych - uspokaja rzecznik prasowy ministerstwa.