Resort gospodarki przygotował projekt standaryzacji (ujednolicenia) wzorów pism w procedurach administracyjnych. Jak pisze w uzasadnieniu, w celu ułatwienia kontaktów z administracją publiczną i sądami kontrolującymi jej działalność.
Ministerstwo przygotowało projekt nowelizacji ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (m.in. Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi oraz Ordynacji podatkowej).
Autorzy projektu piszą w uzasadnieniu, że „planowane zmiany determinowane są dużym oczekiwaniem społecznym dotyczącym wprowadzenia usprawnień w zakresie funkcjonowania e-administracji, a także wskazanymi w wydanym przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji dokumencie „Państwo 2.0. Nowy start dla e-administarcji" działaniami naprawczymi, których wdrożenie wymaga podjęcia szybkich prac legislacyjnych."
Resort gospodarki opracowuje "prawnie wiążące wzory pism" i "elektroniczne wzory pism"
W praktyce sprowadza się to do tego, że resort zamierza wprowadzić, w drodze rozporządzenia, wzór pisma, który będzie miał moc powszechnie obowiązującą.