Na pokazie „Klasycy polscy po 1945 roku” wystawiono prace m.in. Tadeusza Kantora Marii Jaremy, Andrzeja Wróblewskiego, Jerzego Tchórzewskiego, Teresy Pągowskiej, Jana Lebensteina, Tadeusza Brzozowskiego, Romana Opałki, Stefana Gierowskiego Jest to reprezentatywny przegląd sztuki polskiej awangardy, dający zarazem wyobrażenie o obecnej rynkowej wartości ich dzieł.
Najwięcej emocji wzbudza „Detal 3 065 461 - 3 083 581" z cyklu "1965/1 - ?", 1965 roku, a więc z pierwszego roku, gdy artysta zaczął malować obrazy liczone na płótnie, wyceniony na 1,6 mln zł (estymacja 2,3 – 3 mln zł). Idea obrazów liczonych zrodziła się przypadkowo. W 1965 roku Roman Opałka czekał na rzeźbiarkę Halszkę Piekarczyk, w kawiarni w warszawskim hotelu Bristol. Kobieta spóźniała się, więc dla zabicia czasu artysta zaczął zapisywać na serwetce kolejne ciągi cyfr. Taki był początek decyzji Opałki, która stała się jego programem na całe życie. Po latach wspominał: „Miałem już trzydzieści trzy lata i dojrzały stosunek do swojego życia. Pomyślałem, że to wszystko nie ma sensu. Byłem na skraju samobójstwa. Ten program mnie uratował”. Odtąd wytrwale malował kolejne cyfry na płótnie – od czarnych do coraz bledszych na białym tle.
Realistyczny „Pejzaż z wysokim niebem”z 1953 roku Andrzeja Wróblewskiego startuje od 500 tys. zł (estymacja 600-800 tys. zł ). Lato 1953 roku było dla Andrzeja Wróblewskiego pracowite. Jesienią zamierzał poślubić Teresę, co znacząco wpłynęło zarówno na jego życie osobiste, jak i twórczość malarską. Ciepłe miesiące spędzał na plenerze malarskim w podkrakowskich wsiach, gdzie malował dużo, zachłannie i szybko.
Trzecie miejsce wśród najwyżej notowanych prac należy do „Black 4”Wojciecha Fangora z 1959 roku, obraz wyceniony na 340 tys. zł (estymacja 500-800 tys. zł). Obraz był prezentowany na wystawie „15 Polish Painters” w Museum of Modern Art Nowym Jorku w 1961 roku, otwierającej międzynarodową karierę artysty.
Z tego samego pułapu cenowego będzie też licytowany wielkoformatowy rysunek „Projekt kostiumu C1-6 – „Chłopiec z gazetami" Tadeusza Kantora z 1984, wykonany akrylem na płycie (estymacja 500-800 tys. zł).