Jak odstraszyć kandydatów

Niemal dwie trzecie Polaków uważa, że pracodawcy nie dbają o dobre kontakty z kandydatami do pracy. Sporo firm nie zdaje sobie sprawy, że w czasach rynku pracownika rośnie znaczenie profesjonalnej i przyjaznej rekrutacji.

Aktualizacja: 12.01.2016 22:01 Publikacja: 12.01.2016 21:00

Do niedawna, w czasach wysokiego bezrobocia, kandydatów do pracy nierzadko traktowano jako natrętnych petentów, którzy mają przede wszystkim obowiązki. To oni mieli się starać, by nie zrazić do siebie rekrutera czy potencjalnego pracodawcy, dbając o to, by zabłysnąć w CV i na rozmowie kwalifikacyjnej.

Druga strona – czyli pracodawcy i rekruterzy – nie musiała się specjalnie przejmować zasadami, zgodnie z którymi oferta pracy powinna zawierać jak najwięcej informacji, wypada odpowiadać na nadesłane CV, informując też kandydata o przebiegu rekrutacji. Mimo inicjatyw zrzeszającej już ponad 60 firm Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji, która od ponad dwóch lat promuje wysokie standardy procesów rekrutacyjnych, wielu pracodawców nie zwracało na nie większej uwagi.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Rynek pracy
Firmowy prezent dla pracowników: dwie godziny na poprawę relacji
Rynek pracy
Z wyższymi zarobkami łatwiej jest o zdalną pracę
Rynek pracy
Nie pracuj jak mrówka. Lepiej weź przykład z surykatki
Rynek pracy
Już nie tylko w okopach. Koreańczycy zaludniają rosyjskie fabryki
Rynek pracy
Polskim firmom już bliżej do idealnego pracodawcy?