MBA – uniwersalna wiedza i branżowa specjalizacja

Umacniająca się w ostatnich latach na Zachodzie tendencja do rozwoju studiów menedżerskich skierowanych do kandydatów z określonego sektora ma również wpływ na ofertę uczelni w Polsce, gdzie też przybywa takich programów.

Aktualizacja: 07.09.2016 07:24 Publikacja: 06.09.2016 19:59

MBA – uniwersalna wiedza i branżowa specjalizacja

Foto: 123rf.com

Programy MBA będą coraz bardziej wyspecjalizowane – przewidywało 64 proc. dziekanów czołowych szkół biznesu na świecie w przeprowadzonej przed niespełna dwoma laty ankiecie Graduate Management Admission Council (GMAC), organizacji non pro- fit, która zrzesza 212 uczelni biznesowych i zarządza egzaminem GMAT będącym prze- pustką do prestiżowych studiów menedżerskich. Prognozy dziekanów potwierdziło badanie wśród pracodawców – prawie co trzeci był zainteresowany kandydatami ze specjalistycznym MBA. To zainteresowanie widać do dzisiaj i to na tyle, że An- drew Main Wilson, dyrektor Association of MBAs – międzynarodowej organizacji akredytującej programy MBA (AMBA) – jako jeden z istotnych trendów na tym rynku wskazuje specjalizację, czyli programy dla poszczególnych branż.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Rynek pracy
Już nie tylko w okopach. Koreańczycy zaludniają rosyjskie fabryki
Rynek pracy
Polskim firmom już bliżej do idealnego pracodawcy?
Rynek pracy
Już ponad 10 milionów specjalistów ICT w Unii Europejskiej
Rynek pracy
Duży wzrost bezrobocia we Francji
Rynek pracy
HR-owcy dzielą los specjalistów IT. Oni też odczuli wpływ AI
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem