Na kolei z tych środków wykorzystano tylko 1 procent. Tymczasem na ich wydanie mamy czas do 2015 roku, a do końca 2014 muszą być przedstawione stosowne faktury - mówił.
Poseł Szczepański przypomniał ubiegłoroczną obietnicę ministra dotyczącą przeniesienia części środków z kolei na budowę dróg.
Do tej pory minister do tej pory nie złożył w tej sprawie wniosku - dodał polityk SLD.
Zdaniem Szczepańskiego, bardziej niż przesunięcie środków z kolei pomogłyby zmiany organizacyjne. W jego opinii należałoby wzmocnić funkcję regulacyjną Urzędu Transportu Kolejowego, a ponadto znacjonalizować spółki Polskie Linie Kolejowe, PKP Energetykę i PKP Telekomunikację.
Państwo mogłoby kierować tymi spółkami w takiej formie, jak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kieruje drogami w Polsce. Wtedy obniżone byłyby stawki za dostęp do torów. To spowodowałoby większą konkurencję i tańsze bilety - mówił.