Reklama

Platforma na kampanię wyda najwięcej

Prezydent Bronisław Komorowski ogłosił datę wyborów parlamentarnych. Rusza kampania wyborcza, na którą najwięcej wyda partia rządząca

Publikacja: 04.08.2011 15:23

Platforma na kampanię wyda najwięcej

Foto: W Sieci Opinii

Partie polityczne wnikliwie sprawdzają swoje fundusze i szacują, ile wydadzą na kampanię. Według „Rzeczpospolitej” w wyborach 2007 r. zdobycie jednego mandatu kosztowało partie około 200 tysięcy złotych. PO, PiS, SLD i PSL wydały wtedy na swoje kampanie 30 milionów złotych.

Maksymalna kwota, jaką można wydać na kampanię, to 30 milionów 600 tysięcy złotych. Przedstawiciele PO powiedzieli nieoficjalnie „Rzeczpospolitej”:

Nie mamy jeszcze zamkniętego planu wydatków, ale niewykluczone, że będzie on bliski tej kwoty.

W przeciwieństwie do PO, Prawo i Sprawiedliwość już wie, ile wyda na kampanię, skarbnik partii Stanisław Kostrzewski powiedział:

Nasza kampania będzie kosztować od 20 do 22 mln zł. Niemal połowa tej sumy ma pochodzić z wpłat kandydatów i innych darczyńców.

Reklama
Reklama

Szef kampanii PSL Eugeniusz Grzeszczak stwierdził:

Wciąż nie wiadomo, ile wydamy, ale będą to skromne środki.

SLD natomiast prognozuje:

Przed wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego w sprawie spotów i billboardów miało to być 7 mln zł. Teraz musieliśmy znaleźć nieco więcej środków. Powinno to być ok. 8 mln zł.

„Rzeczpospolita” zapytała o budżet na kampanię kilku posłów. Lider krakowskiej listy SLD Tomasz Kalita powiedział:

Na kampanię z własnej kieszeni wydam kilkanaście tysięcy złotych. Będę bardzo aktywny na portalach społecznościowych, ale będę także odbywał dużo spotkań z wyborcami. Na to nie trzeba wydawać dużych pieniędzy.

Reklama
Reklama

Posłanka Dorota Rutkowska z PO stwierdziła:

Planuję wydanie co najmniej 20 tys. zł. Większość na ulotki i plakaty. Choć będą też może jakieś ogłoszenia w radiu i prasie.

Eugeniusz Kłopotek z PSL również nie planuje wielkich wydatków:

Wydam ok. 10 tys. zł. Nie szaleję.

Zadziwia nas fakt, że Platforma Obywatelska, która najbardziej protestowała przeciw billboardom, ma wydać na kampanię najwięcej, czyli ponad 30 milionów złotych.

Publicystyka
Jan Zielonka: Lottokracja na ratunek demokracji
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Pożar w PiS. Czy partia bezpowrotnie straciła część wyborców na rzecz obu Konfederacji?
Publicystyka
Grzegorz Rzeczkowski: Odpowiedź na wywiad z Jackiem Gawryszewskim
Publicystyka
Jakub Sewerynik: Komu przeszkadzała Chanuka w Pałacu Prezydenckim?
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Czy dla europejskiej prawicy MEGA to dar niebios?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama