Gość przyznał, że 2017 r. na rynku słodyczy był całkiem niezły. - Dzięki dobrej kondycji gospodarki rynek ten urósł 6 proc. Zakładamy, że ten rok już nie będzie tak dynamiczny - mówił Herman.
Rynek słodyczy zmienia się. - Coraz więcej konsumentów szuka czegoś wyjątkowego. Przesuwamy się w kierunku wysokiej jakości produktów markowych – tłumaczył gość. Drugi trend to poszukiwanie produktów bardziej naturalnych i zdrowych. - Tutaj sprawdza się czekolada gorzka. Dynamika wzrostu jej sprzedaży jest dość wysoka, w porównaniu np. do czekolady mlecznej – podał.
Herman zaznaczył, że kilka elementów wpływa na wyniki finansowe firm. - W zeszłym roku bardzo mocno rosły ceny mleka i masła. Rynek kakao podatny jest na spekulacje, więc dynamicznie rośnie i spada. Na polskich producentów wpływ mają też kursy walut. Umacnianie się funta wpływa na ceny kakao, bo kupujemy je na giełdzie w Londynie – tłumaczył.
Przez ostatnie lata ceny słodyczy rosły kilka procent rocznie. - To jest nieunikniony trend. W stosunku do presji kosztowej jest to niewiele - ocenił Herman.