Reklama
Rozwiń
Reklama

Francuzi już nie piją szampana jak kiedyś

Nie dość, że prezydent Donald Trump poluje na szampana eskalując handlową szamotaninę z Unią Europejską, to producenci jednego z podstawowych francuskich dóbr luksusowych tracą też wsparcie krajowych konsumentów.

Aktualizacja: 30.12.2019 12:33 Publikacja: 30.12.2019 12:29

Francuzi już nie piją szampana jak kiedyś

Foto: PhotoXpress

Korki wystrzeliwują już mniej obficie we Francji, co jest dodatkowym zmartwieniem dla producentów szampana i tak już odczuwających kłopoty spowodowane amerykańskimi groźbami podniesienia cel i zapowiadanym wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

Wprawdzie nadal rośnie sprzedaż na zagranicznych rynkach, ale utrzymujący się od dekady spadek krajowego popytu znacząco pogorszył się w 2018 r., kiedy sprzedaż we Francji zmniejszyła się o 6,5 mln butelek. Ten spadek zapewne utrzyma się także w tym roku po załamaniu sprzedaży podczas jesiennych promocji wina we Francji. Do tego doszedł strajk pracowników transportu w okresie przedświątecznym, co obcięło przychody branży w zazwyczaj lukratywnej końcówce roku.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama