Francuzi już nie piją szampana jak kiedyś

Nie dość, że prezydent Donald Trump poluje na szampana eskalując handlową szamotaninę z Unią Europejską, to producenci jednego z podstawowych francuskich dóbr luksusowych tracą też wsparcie krajowych konsumentów.

Aktualizacja: 30.12.2019 12:33 Publikacja: 30.12.2019 12:29

Francuzi już nie piją szampana jak kiedyś

Foto: PhotoXpress

Korki wystrzeliwują już mniej obficie we Francji, co jest dodatkowym zmartwieniem dla producentów szampana i tak już odczuwających kłopoty spowodowane amerykańskimi groźbami podniesienia cel i zapowiadanym wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

Wprawdzie nadal rośnie sprzedaż na zagranicznych rynkach, ale utrzymujący się od dekady spadek krajowego popytu znacząco pogorszył się w 2018 r., kiedy sprzedaż we Francji zmniejszyła się o 6,5 mln butelek. Ten spadek zapewne utrzyma się także w tym roku po załamaniu sprzedaży podczas jesiennych promocji wina we Francji. Do tego doszedł strajk pracowników transportu w okresie przedświątecznym, co obcięło przychody branży w zazwyczaj lukratywnej końcówce roku.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę