Reklama
Rozwiń
Reklama

Żywiec ma nowy pomysł na odzyskiwanie butelek

Grupa Żywiec traci co roku 100 mln butelek zwrotnych. Wprowadziła więc pilotaż, który pozwolił zebrać 20 proc. więcej butelek. Teraz chce rozszerzyć akcję na całą Polskę.

Aktualizacja: 03.09.2019 06:16 Publikacja: 02.09.2019 21:00

Żywiec ma nowy pomysł na odzyskiwanie butelek

Foto: Pixabay

Grupa Żywiec wdroży swój program odzyskiwania butelek zwrotnych, który wcześniej przetestowała na Śląsku – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Plan jest prosty – producent piwa nawiązał współpracę z siecią ponad tysiąca sklepów, w których klienci będą mogli zwrócić butelki bez paragonu. W ten sposób wszyscy zarabiają – klienci zwrócą butelki bez przechowywania paragonów, choć za sztukę dostaną 0,35 zł zamiast 0,50 (tyle dostają, gdy zwracają butelki w tej samej placówce, gdzie je kupili, i gdy nie zgubili rachunku), ale jednak je zwrócą. – Skupiliśmy się na tym, żeby umożliwić oddawanie butelki zwrotnej tam, gdzie konsumenci się z nią spotykają, czyli w sklepach, w których kupują piwo. To realne i systemowe rozwiązanie – mówi Marcin Celejowski, dyrektor sprzedaży Grupy Żywiec. Dwie trzecie piwa sprzedaje się w Polsce w małych sklepach, więc te, dołączając do programu, zapewniają sobie wizyty klientów, a Żywiec – odzyskuje butelki. I to niemało, według deklaracji producenta piwa blisko połowa piwa sprzedawanego przez Żywca trafia do klientów w butelkach zwrotnych. Mimo że jedynie ok. 8 proc. butelek zwrotnych nie wraca do browaru, rocznie daje to nawet blisko 100 mln butelek. Spółka najpierw przetestowała pomysł na Śląsku. – Chcieliśmy sprawdzić, czy zaproponowane przez nas rozwiązanie rzeczywiście wpłynie na zwrotność butelek. Dziś wiemy, dzięki kampanii udało nam się zwiększyć liczbę zwróconych butelek o 20 proc., dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć te działania na cały kraj – mówi Magdalena Brzezińska, kierownik działu spraw korporacyjnych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Pozew żony Henryka Kani blokuje spłatę 880 mln zł długów. Czeka 583 wierzycieli
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama