Drugie podejście AB InBev do debiutu w Azji

Największa na świecie grupa piwowarska podjęła drugą próbę wyodrębnienia swego działu azjatyckiego poprzez ogłoszenie pierwotnej oferty publicznej IPO w Hongkongu i liczy na pozyskanie do 6,6 mld dolarów. Byłby to drugi na świecie tak duży debiut w tym roku

Publikacja: 17.09.2019 15:40

Drugie podejście AB InBev do debiutu w Azji

Foto: Bloomberg

Belgijska AB InBev zrezygnowała w lipcu z wprowadzenia na giełdę filii Budweiser Brewing Company APAC za 9,8 mld dolarów, bo uznała wówczas, że warunki na rynku nie sprzyjają temu.

Obecnie zamierza zaoferować 1,3 mln akcji w cenie 27-30 dolarów hongkońskich. Projekt ma specjalną, rzadko stosowaną klauzulę, która pozwoli na zwiększenie oferty o maksimum 40 proc. W razie jej użycia i ogłoszenia maksymalnej ceny emisyjnej ten debiut mógłby dać grupie 6,6 mld dolarów; bez klauzuli AB InBev pozyskałaby 4,8 mld.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku