Belgijska AB InBev zrezygnowała w lipcu z wprowadzenia na giełdę filii Budweiser Brewing Company APAC za 9,8 mld dolarów, bo uznała wówczas, że warunki na rynku nie sprzyjają temu.
Obecnie zamierza zaoferować 1,3 mln akcji w cenie 27-30 dolarów hongkońskich. Projekt ma specjalną, rzadko stosowaną klauzulę, która pozwoli na zwiększenie oferty o maksimum 40 proc. W razie jej użycia i ogłoszenia maksymalnej ceny emisyjnej ten debiut mógłby dać grupie 6,6 mld dolarów; bez klauzuli AB InBev pozyskałaby 4,8 mld.
Nawet jeśli grupa ogłosi najniższą cenę emisyjną, to i tak debiut będzie drugi co do wielkości na świecie w tym roku, po 8,1 mld dolarów uzyskanych z debiutu w maju Uber Technologies - stwierdził Reuter na podstawie danych firmy Refinitiv.
Pieniądze z debiutu posłużą do zmniejszenia długu, który przekracza 100 mld dolarów od czasu kupienia w 2016 r. konkurencyjnego giganta SABMiller.
Obecny debiut będzie zdecydowanym wzmocnieniem Hongkongu po odroczeniu wejścia na tamtejszą giełdę przez Alibaba Group Holding z powodu niepokojów politycznych w tym mieście. - Można by powiedzieć, że warunki są trudniejsze, ale gdy słuchamy potencjalnych inwestorów, to wierzymy, że panuje duże zainteresowanie tą operacją - stwierdził prezes Budweiser APAC, Jan Craps.