Drugie podejście AB InBev do debiutu w Azji

Największa na świecie grupa piwowarska podjęła drugą próbę wyodrębnienia swego działu azjatyckiego poprzez ogłoszenie pierwotnej oferty publicznej IPO w Hongkongu i liczy na pozyskanie do 6,6 mld dolarów. Byłby to drugi na świecie tak duży debiut w tym roku

Publikacja: 17.09.2019 15:40

Drugie podejście AB InBev do debiutu w Azji

Foto: Bloomberg

Belgijska AB InBev zrezygnowała w lipcu z wprowadzenia na giełdę filii Budweiser Brewing Company APAC za 9,8 mld dolarów, bo uznała wówczas, że warunki na rynku nie sprzyjają temu.

Obecnie zamierza zaoferować 1,3 mln akcji w cenie 27-30 dolarów hongkońskich. Projekt ma specjalną, rzadko stosowaną klauzulę, która pozwoli na zwiększenie oferty o maksimum 40 proc. W razie jej użycia i ogłoszenia maksymalnej ceny emisyjnej ten debiut mógłby dać grupie 6,6 mld dolarów; bez klauzuli AB InBev pozyskałaby 4,8 mld.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem