Drugie podejście AB InBev do debiutu w Azji

Największa na świecie grupa piwowarska podjęła drugą próbę wyodrębnienia swego działu azjatyckiego poprzez ogłoszenie pierwotnej oferty publicznej IPO w Hongkongu i liczy na pozyskanie do 6,6 mld dolarów. Byłby to drugi na świecie tak duży debiut w tym roku

Publikacja: 17.09.2019 15:40

Drugie podejście AB InBev do debiutu w Azji

Foto: Bloomberg

Belgijska AB InBev zrezygnowała w lipcu z wprowadzenia na giełdę filii Budweiser Brewing Company APAC za 9,8 mld dolarów, bo uznała wówczas, że warunki na rynku nie sprzyjają temu.

Obecnie zamierza zaoferować 1,3 mln akcji w cenie 27-30 dolarów hongkońskich. Projekt ma specjalną, rzadko stosowaną klauzulę, która pozwoli na zwiększenie oferty o maksimum 40 proc. W razie jej użycia i ogłoszenia maksymalnej ceny emisyjnej ten debiut mógłby dać grupie 6,6 mld dolarów; bez klauzuli AB InBev pozyskałaby 4,8 mld.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku
Przemysł spożywczy
Carlsberg znika z Rosji. Aktywa kupuje judoka, dobry znajomy Putina
Przemysł spożywczy
Największy na świecie dostawca produktów rolno-spożywczych zwolni 8 tys. osób
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Przemysł spożywczy
Masło znów po 10 zł? To realny scenariusz
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska