Reklama

Moda na espresso, czyli nesce rośnie konkurencja

Jesteśmy atrakcyjnym rynkiem dla kawiarni sieciowych i producentów kaw w kapsułkach. W 2016 roku ich sprzedaż znów się zwiększy.

Aktualizacja: 04.04.2016 14:11 Publikacja: 03.04.2016 21:00

Do 4,76 mld zł, czyli o niecały 1 proc., zwiększy się w tym roku wartość rynku detalicznego kawy rozpuszczalnej i świeżej, czyli mielonej i ziarnach – prognozuje firma badawcza Euromonitor International. Wzrost nie będzie duży, bo tradycyjnym kawom zalewanym wrzątkiem w dalszym ciągu udziały odbierać będą espresso, cappuccino czy latte serwowane w kawiarniach.

Przedstawiciele kawiarni sieciowych szacują, że w 2015 r. mogliśmy wydać w ich lokalach łącznie nawet 550 mln zł. W tym roku kwota ta może zbliżyć się do 590 mln zł, a w 2017 r. po raz pierwszy w historii polskiego rynku przekroczy 600 mln zł.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama