Reklama

Polscy i niemieccy prawnicy wymieniają doświadczenia

Wczorajszy Pierwszy Polsko-Niemiecki Dzień Prawniczy w Warszawie poświęcony był roli doradców w kształtowaniu najlepszych praktyk na europejskim rynku usług

Publikacja: 21.11.2008 07:01

Dyskutowano o marketingu usług prawniczych. Prawnicy i przedsiębiorcy z Niemiec przedstawiali realia swojego rynku.

– Liczy się profesjonalizm prawnika, zaufanie klienta, jakość usługi oraz dobra komunikacja między nimi – mówił Joachim Sebeke z firmy H+H).

Jego zdaniem reklama ma drugorzędne znaczenie. Ważniejsza niż telewizyjny spot jest informacja o firmie.

– Doradca powinien rozumieć problem, z jakim przychodzi do niego przedsiębiorca – dodał Wolfgang Schneider z firmy E.ON Energie.

Marka kancelarii liczy się przy pierwszym kontakcie, ale jest weryfikowana później. Bardziej niż artykuły publikowane przez prawników w czasopismach przekonuje prezentacja podczas spotkania.

Reklama
Reklama

– Czasem warto skorzystać z pomocy ekspertów, którzy pracowali dla konkurencji, jeśli nie wiąże się to z konfliktem interesów. Bo to znaczy, że dobrze znają naszą branżę – wyjaśniał Wolfgang Schneider.

O tym, że najlepszym marketingiem jest jakość usługi prawniczej, przekonywała radca prawny Maria Ślązak.

– Jeden dobrze obsłużony klient przyprowadzi ci pięciu nowych – przytaczała amerykańską dewizę.

Dyskutowano także o problemach edukacji prawników w obu krajach oraz o społecznej odpowiedzialności biznesu prawniczego.

Konferencję, której patronem medialnym była „Rzeczpospolita", otworzył prof. Władysław Bartoszewski.

Zawody prawnicze
Notariusze zwalniają pracowników i zamykają kancelarie
Spadki i darowizny
Czy darowizna sprzed lat liczy się do spadku? Jak wpływa na zachowek?
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama