Jak osiągnąć sukces na rynku pracownika

Naszym credo jest odpowiedzialne wykorzystanie zasobów naturalnych oraz minimalizacja odpadów. Ważnym aspektem działalności jest inwestowanie w edukację – uważa Jakub Piniarski, HR Manager Kronospan Polska.

Publikacja: 11.12.2018 21:10

Kronospan w Polsce, należący do międzynarodowej grupy producentów, szybko zyskał status wiodącego producenta materiałów drewnopochodnych na świecie, głównie płyt MDF, HDF i płyt wiórowych, surowych, lakierowanych oraz melaminowanych, paneli ściennych, listew, farb i lakierów, a także innych materiałów do produkcji mebli. Nasze produkty trafiają do 859 milionów potencjalnych klientów w Europie, Azji oraz Ameryce Północnej.

W licznych obszarach Kronospan wytycza szlaki rozwoju technologicznego i innowacji. Każdy pracownik z naszej wielokulturowej rodziny posługującej się trzydziestoma językami ma swój wkład w proces optymalizacji procesów produkcyjnych.

Biznes społecznie odpowiedzialny

Naszym credo jest odpowiedzialne wykorzystanie zasobów naturalnych oraz minimalizacja odpadów i wpływu na środowisko. Gospodarka w obiegu zamkniętym wymaga kapitałochłonnych inwestycji w najlepsze i najnowocześniejsze technologie, które nasi pracownicy wykorzystują w celu ciągłego doskonalenia procesów, a także w realizacji własnego rozwoju.

Wspólnie tworzymy Społecznie Odpowiedzialny Biznes otwarty na potrzeby lokalnych społeczności, inicjując i realizując programy szyte na miarę ich potrzeb.

Organizujemy i wspieramy m.in. wydarzenia kulturalne, sportowe, wspieramy organizacje pozarządowe, szkoły oraz uniwersytety. Działamy wszędzie tam, gdzie mieszkańcy tego potrzebują.

Inspirując się pomysłami i potrzebami naszych pracowników, zakładamy przedszkola, szkoły, budujemy mieszkania i zakładowe siłownie. Dbamy o to, by nasi pracownicy byli bezpieczni w pracy i po pracy, stąd akcja „KRONObike", podczas której rozdaliśmy kilkaset kasków i uruchomiliśmy dwie stacje miejskich rowerów.

Jesteśmy aktywni w zakresie inicjatyw wspierających ochronę środowiska. Inwestujemy setki milionów euro w najlepsze dostępne techniki w tym zakresie. Kupujemy i stosujemy surowiec pochodzący przede wszystkim z recyklingu, z kontrolowanych zasobów lasów certyfikowanych przez niezależne organizacje FSC i PEFC. Promujemy siedemnastoletnią już tradycję wspólnego sadzenia drzew z pracownikami Kronospanu oraz Lasów Państwowych, ich rodzinami i mieszkańcami miasta podczas dorocznej akcji „Kronodrzewko". Zasadziliśmy ich już ponad pół miliona.

Dobrzy przyciągają dobrych

Autorami naszego globalnego sukcesu są nasi pracownicy mający różne talenty. Rozwijamy je dzięki autorskiemu programowi High Potential oraz szerokiemu programowi szkoleń zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych organizowanych przez akademię Kronospanu – Kronovision.

Prawie połowa pracowników zatrudnionych u nas w 2018 roku była rekomendowana przez naszych pracowników. Nasza silna i kompetentna kadra jest dowodem skuteczności działań ukierunkowanych na pracownika.

Ważnym aspektem naszej działalności jest inwestowanie w edukację. Można śmiało powiedzieć, że nasze działania edukacyjne rozpoczynają się już od przyzakładowego przedszkola. Uczniów szkół podstawowych zachęcamy do nauki poprzez zabawę na uniwersytecie dziecięcym. Co roku 250 małych studentów bierze udział w wykładach i warsztatach prowadzonych przez wykładowców politechniki.

Nasza działalność edukacyjna daje wymierne korzyści na poziomie szkoły średniej. Klasy patronackie szkolnictwa zawodowego, w których uczniowie odbywają praktyki na terenie naszych zakładów, kształcą przyszłych pracowników lub zasilają szeregi studentów, m.in. w naszej uczelni.

Uczelnia pod rękę z biznesem

Filia Politechniki Koszalińskiej, Wydział Przemysłu Drzewnego wraz z tutejszym dziekanatem, jest bezprecedensowym, innowacyjnym, a zarazem modelowym przykładem współpracy biznesu z uczelnią wyższą. Wydział powstał z naszej inicjatywy jako lekarstwo na deficyt inżynierów automatyków i inżynierów mechaników.

Podczas praktycznej nauki zawodu zajęcia odbywają się w laboratoriach i pracowniach firmowego Centrum Badawczo-Rozwojowego Kronospan.

Kształcenie własnych kadr wraz z praktykami wakacyjnymi, które od lat organizujemy w naszych zakładach, nie tylko pomaga nam pozyskać talenty poprzez edukację i bogatą ofertę atrakcyjnych zawodów w międzynarodowym otoczeniu, ale też daje szansę na wybór najlepszych z najlepszych.

Kronospan w Polsce, należący do międzynarodowej grupy producentów, szybko zyskał status wiodącego producenta materiałów drewnopochodnych na świecie, głównie płyt MDF, HDF i płyt wiórowych, surowych, lakierowanych oraz melaminowanych, paneli ściennych, listew, farb i lakierów, a także innych materiałów do produkcji mebli. Nasze produkty trafiają do 859 milionów potencjalnych klientów w Europie, Azji oraz Ameryce Północnej.

W licznych obszarach Kronospan wytycza szlaki rozwoju technologicznego i innowacji. Każdy pracownik z naszej wielokulturowej rodziny posługującej się trzydziestoma językami ma swój wkład w proces optymalizacji procesów produkcyjnych.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Praca
Rząd odpowiada na plany masowych zwolnień w firmach. 50 mln zł wsparcia
Praca
Trudno dzisiaj zagonić pracownika do biura. Szczególnie w piątek
Praca
Tego powinni się uczyć przyszli menedżerowie AI
Praca
Depresja pracowników kosztuje firmy miliardy złotych. Straty są coraz większe
Praca
Rekordowa liczba studenckich staży w Programie Kariera
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO