Rynek usług pozapłacowych świadczeń pracowniczych zyskuje coraz więcej klientów. Jedna z największych spółek tej branży Benefit Systems szacuje, że z oferowanej przez nią karty Multisport korzysta obecnie ok. 230 tys. pracowników z prawie 3 tys. przedsiębiorstw. Rok wcześniej było to 150 tys. osób.
Na razie najwięcej środków z funduszu socjalnego szacowanego na 8 mld dochodów rocznie przeznacza się na zakup telefonów i samochodów dla pracowników, dofinansowanie wypoczynku, paczki świąteczne czy szkolenia i kursy językowe. Na dofinansowanie sportowo-rekreacyjne stawia na razie niecałe 20 proc. firm w Polsce.
20 proc. firm oferuje pracownikom karty do klubów sportowo-rekreacyjnych
Polski rynek oceniany jest jednak jako bardzo perspektywiczny. – Cały segment nie odczuł kryzysu, wręcz przeciwnie, firmy zaczęły poszukiwać nowych rozwiązań z obszaru pozapłacowych świadczeń motywacyjnych, by utrzymywać w swoich szeregach najlepszych specjalistów i menedżerów, a także skutecznie o nich konkurować na rynku pracy – zapewniają przedstawiciele Benefit Systems. Według nich najczęściej w pracownicze karty do klubów sportowo-rekreacyjnych inwestują banki, firmy spożywcze, farmaceutyczne i z sektora FMCG .
– Dostrzegamy też rosnące zainteresowanie sektora MSP. Dobrym klientem jest także sektor publiczny, począwszy od lokalnych samorządów przez szpitale po urzędy marszałkowskie, w tym nawet Kancelarię Sejmu – mówi James Van Bergh, prezes Benefit Systems. Jego zdaniem rynek ten może w najbliższych latach czekać konsolidacja spółek, tak jak to miało niedawno miejsce w sektorze medycznym.