Reklama

Cztery przełomowe sposoby na lepszą rekrutację w 2017. Poradnik nie tylko dla rekruterów

Dane o rynku pracy mogą cieszyć pracowników, ale być kłopotliwe dla pracodawców. Co zrobić, by mimo pogłębiającej się konkurencji o specjalistów i menedżerów do pracy, zdobyć tych najlepszych?

Aktualizacja: 11.01.2017 09:19 Publikacja: 11.01.2017 07:44

Cztery przełomowe sposoby na lepszą rekrutację w 2017. Poradnik nie tylko dla rekruterów

Foto: 123RF

Rekrutacja przeżywa trudne czasy, bo gdy bezrobocie systematycznie maleje, znalezienie wykwalifikowanej kadry staje się największym wyzwaniem rekruterów. I to od nich najwięcej dziś w firmach zależy.

Okazuje się, że kiedy zawodzą tradycyjne sposoby i dobrych kandydatów wciąż brakuje warto sięgnąć po – talent acquisition marketing.

Dla tych, co nie szukają pracy

Czasy linearnej rekrutacji (firma publikuje ogłoszenie w prasie/internecie -> kandydaci zgłaszają się do firmy - > selekcja -> rekrutacja) już dawno należą do przeszłości.

A to dlatego, że sposoby szukania pracy przez kandydatów (tzw. candidate journey) się zmieniły i można je podzielić na kilka etapów: m.in. research na temat firm, dostępnych ofert, porównanie zarobków i świadczeń pozapłacowych, czy opinii na temat firmy. Dopiero na tej podstawie kandydat decyduje o udziale w rekrutacji.

Zadanie, a nawet wyzwanie dla pracodawcy? Pozostawanie w świadomości potencjalnych kandydatów...nawet gdy nie szukają pracy.

Reklama
Reklama

Strategia Talent Acquisition Marketing w 4 krokach

Jak działać?

Strategia powinna być oparta na 4 podstawowych etapach: attract (zwrócenie uwagi), engage (zaangażowanie do interakcji np. dołączenie do bazy kandydatów czy zapis na newsletter kariery), convert (przekonanie do wzięcia udziału w konkretnej rekrutacji) i w końcu retain (po udanej rekrutacji utrzymanie pracownika w firmie).

#1 Attract - pierwszy kontakt kandydatów z firmą

Strategie: wizerunkowe firm - employer branding, projekty prospołeczne - CSR, obecność marki w mediach, lansowanie ekspertów firmy, program ambasadorów firmy, prowadzenie bloga korporacyjnego oraz kanałów społecznościowych nastawionych na budowanie marki pracodawcy.

#2 Engage - tworzenie bazy kandydatów zainteresowanych firmą, a nie konkretnymi ogłoszeniami

Strategie: tzw. kampanie leadowe, których celem jest zebranie podstawowych informacji o kandydacie (np. branża, stanowisko, miasto, preferencje zarobkowe, dostępność, adres e-mail). Mogą to być newsletter kariery, akcje w social media, ebooki lub content zamknięty (treści dla wybranych) do przeglądania, którego należy zapisać się do bazy talentów.

Reklama
Reklama

#3 Convert - zaangażowanie odpowiednich kandydatów do poszczególnych akcji rekrutacyjnych

Strategie: kompleksowa kampania marketingowa nastawiona na rekrutację. Reklama w social media (przede wszystkim LinkedIn Paid oraz Facebook), wyświetlanie reklamy banerowych (display ads.), newsletter oraz nieograniczona liczba innych pomysłów, które można przygotować we współpracy z działem marketingu.

#4 Retain - utrzymanie pracowników w firmie

Strategie: programy integracyjne i referencyjne, lansowanie pracowników na ekspertów i ambasadorów marki ... no i oczywiście dotrzymywanie obietnic danych pracownikowi, które były złożone podczas rekrutacji.

Artykuł pochodzi z serwisu kariera.pl

Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Reklama
Reklama