Chociaż w najnowszej edycji badania „Pracodawca roku", które organizuje młodzieżowa organizacja AIESEC, na czele listy pracodawców preferowanych przez polskich studentów finansów, bankowości, ekonomii i zarządzania ponownie znalazł się Google, to tuż za nim uplasowały się EY, Deloitte i PwC.

Czytaj także: Studenci chcą wysokich zarobków, studentki – stabilnego zatrudnienia

Pomimo silnej konkurencji czołowych marek z innych branż (np. finansów i handlu detalicznego) globalne firmy audytorsko-doradcze nie tracą na atrakcyjności w oczach polskich studentów. PwC awansowała w tym roku o dwa miejsca w rankingu AIESEC.

Sprzyja im szybki rozwój rynku usług biznesowych, w tym finansowo-księgowych i konsultingowych w Polsce. Według danych GUS zarówno w minionym roku, jak i w pierwszej połowie 2019 r. branża zwiększała obroty w dwucyfrowym tempie. Ma to wpływ nie tylko na wzrost zatrudnienia w firmach wielkiej trójki (wraz z KPMG tworzą globalną wielką czwórkę konsultingu), ale także na rozbudowę ich struktur menedżersko-właścicielskich. W latach prosperity łatwiej też o awans na prestiżowe stanowiska partnerów będących współwłaścicielami firm w Polsce.

– Rynek rośnie bardzo dynamicznie, szczególnie w tym roku – potwierdza Jarosław Koziński, partner zarządzający oraz EY Poland Market Leader. – Wielu klientów przechodzi lub planuje transformację cyfrową związaną z wdrażaniem nowych technologii i dlatego głównym czynnikiem determinującym wzrost popytu na doradztwo są potrzeby transformacyjne. Chodzi np. o wykorzystanie nowych technologii, stosowanie innowacyjnych rozwiązań, zapewnienie bezpieczeństwa cyfrowego – wylicza szef EY w Polsce.

Mając prawie 4 tys. pracowników w Polsce (ok. 1,5 tys. zajmuje się rynkami zagranicznymi), EY ma już 64 partnerów i 71 associate partnerów. Warto zwrócić uwagę, że aż 25 osób dołączyło do tego grona w tym roku; przybyło 7 partnerów, 18 associate partnerów – głównie w obszarach nowych technologii. – Dawny model pracy w konsultingu podlega raptownej przemianie. Dziś większość tego, co robimy w EY, opiera się na zastosowaniu w jakiejś mierze nowych technologii; IoT, automatyzacji, sztucznej inteligencji. Dotyczy to wszystkich obszarów naszej współpracy z klientem – zaznacza Jarosław Koziński.

Również Marek Metrycki, partner zarządzający Deloitte w Polsce, dostrzega największy potencjał wzrostowy w obszarach związanych z rozwojem nowych technologii i transformacją cyfrową na polskim rynku i za granicą. – Ten trend dotyczy zarówno rozwiązań dostarczanych przez konsulting, jak i usług świadczonych przez audyt czy doradztwo podatkowe. Firmy oczekują nowatorskich rozwiązań odpowiadających na wyzwania dynamicznej transformacji cyfrowej na rynku – dodaje szef Deloitte w Polsce.

Firma zatrudnia ponad 2,2 tys. pracowników i ma 71 partnerów. Ich liczba powiększyła się w tym roku o dziewięć osób – na partnerów powołano piątkę dyrektorów od lat związanych z Deloitte, a czworo dołączyło do firmy w wyniku rekrutacji zewnętrznej. – W każdym miesiącu do naszego grona dołączają nowi pracownicy – zaznacza Marek Metrycki.

Autopromocja
Podwajamy subskrypcje

Kup kwartalną e‑prenumeratę, a my przedłużymy okres Twojej subskrypcji

KUP TERAZ

Nowe talenty łowi też PwC, która na swojej stronie ma teraz prawie 90 ofert pracy i płatnych praktyk. Jak podkreśla Jakub Kurasz, dyr. ds. komunikacji w PwC Polska, w tym roku firma powołała w Polsce siedmioro nowych partnerów, zwiększając ich liczbę do 68 (w tym 12 kobiet).