Dziś leniwiec, wczoraj lama. Jak nadążyć za szkolnymi modami

Firmy nauczyły się sprytnie wpływać na najmłodszych konsumentów i za ich pośrednictwem docierać do portfeli matek i ojców. Czy rodzice są jeszcze w stanie nad tym zapanować?

Publikacja: 16.08.2019 10:00

Rodzic pcha sklepowy wózek, ale coraz częściej to dziecko decyduje, w którym kierunku

Rodzic pcha sklepowy wózek, ale coraz częściej to dziecko decyduje, w którym kierunku

Foto: Getty Images/Cultura RF

Musi być z leniwcem – usłyszą od swych pociech rodzice, którzy za kilka dni ruszą z nimi do sklepów po zeszyty, długopisy, piórniki i nowe tornistry. – Nie ogarniamy, w jaki sposób te mody się rozlewają i gdzie to się zaczyna – mówi Krzysztof, ojciec dwójki dzieci w wieku szkolnym.

Po szkolnych akcesoriach widać doskonale, jak zmienne są gusta najmłodszych. Wprawdzie obok serii związanych z aktualnie granymi kreskówkami od kilku lat dobrze trzyma się np. motyw jednorożca, ale rok temu nagle popularne stały się lamy. Jakim cudem w tym roku to leniwiecstał się bohaterem dziecięcej wyobraźni i obowiązkowym motywem?

Pozostało 96% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Plus Minus
Wielki Gościńcu Litewski – zjem cię!
Plus Minus
Aleksander Hall: Ja bym im tę wódkę w Magdalence darował
Plus Minus
Joanna Szczepkowska: Racja stanu dla PiS leży bardziej po stronie rozbicia UE niż po stronie jej jedności
Plus Minus
Przeciw wykastrowanym powieścidłom
Plus Minus
Pegeerowska norma
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił