Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.05.2020 09:34 Publikacja: 01.05.2020 18:00
Foto: Fotorzepa, Rafał Guz
Zyskują na tym gigantyczne korporacje, które już teraz wiedzą o większości z nas o wiele więcej, niż kiedykolwiek my wiedzieliśmy o sobie samych. Sztuczna inteligencja dzięki algorytmom przetwarzania masy informacji, jakie pozostawiamy w wyszukiwarkach internetowych, systemach bankowych, portalach społecznościowych, jest w stanie nie tylko dostarczyć nam spersonalizowanej informacji czy produktów do sprzedaży, ale i wpływać na nasze wybory, określać nasze predyspozycje zdrowotne, a przez to przypisywać do grup ryzyka. Na podstawie takich informacji ktoś może podjąć decyzję, czy będziemy leczeni, czy możemy wykupić ubezpieczenie itp. Dzięki algorytmom można także wpływać na proces wyborczy, i to niekiedy w taki sposób, że trudno zanegować jego demokratyczność.
W czwartym roku wojny w Ukrainie coraz mocniej brzmi pytanie, czy bojkot rosyjskiej kultury ma nadal sens. Kirił...
Z ostatnich zapowiedzi biskupów cieszyć się mogą jedynie ateiści i antyklerykałowie. Kościół pogrąża się sam, a...
Walka o uczelnie to jeden z elementów większego planu Donalda Trumpa, obejmującego również walkę z nielegalną im...
Sprowadzając uniwersytet do poziomu szkoły zawodowej, miejsca, które ma gwarantować pracę i godziwe zarobki, prz...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Najbardziej zdumiewającą reakcją na wynik ostatnich wyborów jest zwiększenie zainteresowania apostazją.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas