Reklama
Rozwiń
Reklama

Kataryna: Aborcyjny biznes robiony kosztem kobiet

Planned Parenthood: „Choć aborcja jest zdrowym i potrzebnym zabiegiem, antyaborcyjni fanatycy od długiego czasu stygmatyzują ją przez niewłaściwe przedstawianie płodów i ciąży. Szanujemy artystyczną wolność, jednak fałszywe obrazy służą jedynie wzmocnieniu dezinformacji i utrwalają piętno wokół zdrowia reprodukcyjnego. Każdy wynik ciąży – zwłaszcza aborcja – powinien być przedstawiany z wyczuciem, autentycznie i dokładnie. Mamy wiele do zrobienia, aby każdy, kto dokonał aborcji, mógł zobaczyć siebie na ekranie. Szkoda, że twórcy »Blondynki« postanowili przyczynić się do propagandy antyaborcyjnej i stygmatyzować decyzje dotyczące ludzkiego zdrowia”.

Publikacja: 14.10.2022 17:00

Kataryna: Aborcyjny biznes robiony kosztem kobiet

Foto: materiały prasowe

Potentat przemysłu aborcyjnego jest oburzony na niewłaściwe pokazanie aborcji w filmie o Marilyn Monroe. Niewłaściwość polega na tym, że zamiast – zgodnie z preferowaną narracją – odczuwać ulgę, szczęście i dumę po dokonanym zabiegu, bohaterka odczuwa żal, a sceny aborcji prześladują ją w sennych koszmarach. A ponieważ rozmawiając ze swoim nienarodzonym dzieckiem, wyobraża je sobie nie jako bezkształtny zlepek komórek, ale w pełni rozwinięty płód, bardzo utrudnia przedstawianie aborcji jako moralnie neutralnego zabiegu usunięcia z macicy niechcianej przez jej posiadaczkę pasożytniczej narośli.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Posłuchaj „Plus Minus”: Granice wolności słowa w erze algorytmów
Plus Minus
„Grupa krwi": Duch ludowej historii Polski
Plus Minus
„Mroczna strona”: Internetowy ściek
Plus Minus
„Football Manager 26”: Zmagania na boisku
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama