Kamaz, Aerofłot, Uralwagonzawod… Kto najdrożej zapłaci za inwazję

Sankcje bardzo mocno zachwiały dotychczasowym modelem rozwoju Rosji, w którym budowa dobrobytu zależna była od eksportu surowców energetycznych. Choć jej gospodarce raczej nie grozi szybkie załamanie, to weszła ona w kryzys, który może trwać wiele lat.

Aktualizacja: 29.04.2022 22:54 Publikacja: 29.04.2022 17:00

Z powodu braku komponentów największy rosyjski producent samochodów, AvtoVAZ (część francuskiego kon

Z powodu braku komponentów największy rosyjski producent samochodów, AvtoVAZ (część francuskiego koncernu Renault), wstrzymał w kwietniu pracę swoich fabryk na 20 dni i wysłał 40 tys. pracowników na urlopy. Jednocześnie ogłosił, że będzie „maksymalnie upraszczał” produkowane modele

Foto: Bloomberg/Getty Images, Andrey Rudakov

Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów "Rzeczpospolitej"

Oferta promocyjna
dostęp do treści rp.pl już od 9,90 zł za pierwszy miesiąc!

Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.

Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.

Plus Minus
Musk, Twitter i polityczna (nie)poprawność
Materiał Promocyjny
Branża deweloperska w obliczu nowej ustawy deweloperskiej
Plus Minus
Imperium kontratakuje. Czy Netflix przetrwa napór Disneya i HBO?
Plus Minus
Prawica nieodporna na raszyzm? To absurd
Plus Minus
Marek Belka: Walka z inflacją musi boleć
Materiał Promocyjny
M&A (MERGERS AND ACQUISITIONS) – Jak bezpiecznie zrealizować transakcję?
Plus Minus
Karol Wilkosz: Polityczne samobójstwo Korwin-Mikkego
Plus Minus
Tomasz P. Terlikowski: Kryzys nie tylko powołań