Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 23.03.2018 12:48 Publikacja: 23.03.2018 17:00
Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała
W celu profilowania osób na potrzeby marketingu politycznego sięgnięto do rozwiązania wymyślonego w latach 80. XX w. Wtedy to dwaj amerykańscy naukowcy Paul Costa i Robert McCrae stworzyli model zwany wielką piątką lub inaczej – pięcioczynnikowym modelem osobowości. Zakładał on, że każdego człowieka można opisać za pomocą pięciu podstawowych cech: poziomu otwartości, sumienności, ekstrawersji, ugodowości i neurotyczności. Od pierwszych liter angielskich wyrazów opisujących te cechy model nazwano OCEAN. Każdej z cech przypisano sześć poziomów natężenia. Teoretycznie, dzięki temu modelowi można opisać każdego człowieka. Istnieją różne wariacje tego modelu, ale oparte są na tych samych podstawach metodologicznych.
Obecnie temat może być tylko jeden – wybory prezydenckie. A właściwie to, co po nich zostało. Właśnie! Czy mieli...
Browary Warszawskie i wrocławska Kępa Mieszczańska to propozycja Echo Group dla inwestorów zainteresowanych wykończonymi mieszkaniami w prestiżowych lokalizacjach, gotowymi do zarabiania od zaraz.
W życiu ludzie starają się dobra gromadzić. W „Jungo” muszą się ich pozbyć.
„Karate Kid: Legendy” to elegancki, choć mało oryginalny powrót kultowej serii.
„Wszystkie odcienie światła” to pierwszy od 30 lat film z Indii, który trafił do konkursu w Cannes. I wywiózł st...
Wciągnął mnie „Designated Survivor”, serial pytający o granice pragmatyzmu w polityce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas