Aktualizacja: 01.02.2015 08:33 Publikacja: 01.02.2015 08:00
Foto: AFP
Na University of Phoenix Stadium w Glendale, w Arizonie, 1 lutego staną naprzeciw siebie drużyny Seattle Seahawks (aktualni mistrzowie) i New England Patriots, aby walczyć w Super Bowl XLIX. Ta impreza to marketingowy gigant, ale ten artykuł nie będzie o tym. Nie będzie więc o wielkim zainteresowaniu kibiców, księżycowych cenach półminutowych reklam, rekordowych dochodach stacji telewizyjnych, wokalnych występach gwiazd muzyki. Tu tego nie będzie, bo wszystko to są ciekawostki, które co prawda dużo mówią o fenomenie Super Bowl, ale niewiele o jego przyczynach.
Polski Książę
Winning is not everything, winning is the only thing" (Zwycięstwo to nie cała rzecz, to jedyna rzecz). Tak miał powiedzieć Vince Lombardi, legendarny trener futbolu amerykańskiego, któremu przypisuje się wiele złotych myśli, nie zawsze jego autorstwa, niemniej niewątpliwie miał do nich talent, może dlatego, że w młodości chciał być kaznodzieją. Obecnie zwycięzcy odbierają puchar jego imienia, Vince Lombardi Trophy, i istotnie tylko zwycięstwo się liczy. O przegranych w Super Bowl nikt nie pamięta, tu nie istnieją wicemistrzowie. W latach 60. Lombardi był największym autorytetem wielu młodych Amerykanów. Trenował Green Bay Packers, która to drużyna sama w sobie jest fenomenem. Green Bay to małe miasto w stanie Wisconsin, liczy zaledwie nieco ponad 100 tysięcy mieszkańców, a tymczasem Packers to czterokrotni zwycięzcy Super Bowl, a co więcej to jedyny klub we wszystkich amerykańskich zawodowych ligach, który działa jako organizacja non profit: akcje są w posiadaniu kibiców.
Janusz Kapusta, znany i nagradzany ilustrator, rysownik, odkrywca K-dronu, współpracuje z „Plusem Minusem” już o...
Płaska ziemia, szczepionki, promieniowanie 5G. Wszystko wszędzie naraz.
„Star Wars: Legends of the Force” to gotowe talie do jednej z nowszych karcianek typu TCG.
Nierówności nie niwelują faktu, że „Bastion” jest jedną z najlepszych translacji Kinga w ogóle.
Strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Reżyser pokazuje, jak skomplikowane i trudne są dziś relacje między ludźmi
W dzisiejszych czasach internet to nie tylko wygoda – to fundament podróżowania. Korzystamy z niego, by odnaleźć drogę, sprawdzić rozkład jazdy, znaleźć restaurację czy atrakcję turystyczną, kupić bilety, zamówić transport, pozostać w kontakcie z bliskimi i dzielić się chwilą tu i teraz. Gdy w trasie tracimy dostęp do danych, podróż traci rozmach, nawigacja staje się uciążliwa, plany się komplikują, zaczyna też narastać niepokojące poczucie odcięcia od świata. Wakacje bez stabilnego internetu to nieustanny stres, którego można uniknąć.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas