Siwowłosa pin-up girl

W modzie od zawsze starość była ustawowo zakazana. Główny target producentów ubrań jest w wieku od 18 do 49 lat. Kobieta po pięćdziesiątce w tej branży nie istnieje.

Aktualizacja: 11.07.2015 15:08 Publikacja: 10.07.2015 02:00

Helena Norowicz, czarny łabędź polskiej mody dla seniorów

Helena Norowicz, czarny łabędź polskiej mody dla seniorów

Foto: TRICOLORS/EAST NEWS

Zdjęcie na Facebooku: kobieta na oko po sześćdziesiątce, siwe włosy afro, błękitna krótka, sukienka w kolorowe kwiaty, jasnoniebieskie legginsy, czarne pantofle. Look pastelowy i wesoły, choć jak na kobietę w tym wieku cokolwiek infantylny. Mimo to modelka, którą jest nowozelandzka pisarka i blogerka Sue Fitzmaurice, zyskała za to zdjęcie sporo lajków i pozytywnych komentarzy. Odwaga bycia inną niż szeregowa starsza pani w beżowej garsonce zdobyła uznanie. Przez fotografię przebiega duży napis: Old is a new young.

Hasło można by uznać za jeden z wielu okrzyków typu „white is a new black" – coś, co magazyny mody lubią obwieszczać dużymi literami na okładkach, wieszcząc kolejną rewolucję. Z podobnych haseł niewiele wynika, ale moda żywi się nimi z entuzjazmem, bo oznaczają – czy też mają oznaczać – coś nowego. „Nowe" i „młode" to dwa najświętsze słowa w tym biznesie. Ale czy tym razem hasło jest także wydumane? Moda na starość – czy to możliwe? Moda umiera młodo, powiedział w praczasach Jean Cocteau i przez prawie sto lat powiedzenie tylko zyskało na aktualności. Dzisiaj mody umierają już w wieku niemowlęcym.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Plus Minus
Chińskie marzenie
Plus Minus
Jarosław Flis: Byłoby dobrze, żeby błędy wyborcze nie napędzały paranoi
Plus Minus
„Aniela” na Netlfiksie. Libki kontra dziewczyny z Pragi
Plus Minus
„Jak wytresować smoka” to wierna kopia animacji sprzed 15 lat
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
gra
„Byczy Baron” to nowa, bycza wersja bardzo dobrej gry – „6. bierze!”