Aleksandra Fandrejewska: Początek zmian związanych z AI tkwi w szkole

Nie musimy z każdego ucznia robić programisty, a z nauczyciela – informatyka. Dajmy im jednak podstawę do odnalezienia się w świecie sztucznej inteligencji. Jak bardzo to ważne, przekonują się właśnie pracownicy centrów usług dla biznesu.

Publikacja: 19.08.2024 04:30

Aleksandra Fandrejewska: Początek zmian związanych z AI tkwi w szkole

Foto: Adobe Stock

Jeden ze speców od AI proszony przez korporacje o sprawdzenie ich systemów generatywnej sztucznej inteligencji (genAI) zadaje sztucznej inteligencji pytanie: ile razy Polska była mistrzem świata w siatkówce? Jak dotąd nie uzyskał dobrej odpowiedzi. Do żadnego systemu, który sprawdza, nie wprowadzono bowiem takiej informacji, bo programiści uznali (na pewno słusznie), że do funkcji, jakie ma spełniać system, nie jest przydatna.

Po co to robi? Jak przypuszczam, po to, by uzmysłowić szefom, że nowoczesne technologie cyfrowe czerpią z naszej wiedzy, by mogły pomagać w różnych dziedzinach i działaniach. Bez mądrych ludzi – fachowców – trudno będzie wykorzystać ich potencjał rozwojowy. A ten jest ogromny.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Opinie Ekonomiczne
Damian Guzman: Czy polskie firmy będą przenosić się do Rumunii?
Opinie Ekonomiczne
Marek Góra: Nieuchronność dłuższej aktywności zawodowej
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Fałszywy ton nacjonalizmu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Apel do kandydatów na urząd prezydenta
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Czas na powojenne scenariusze dla Ukraińców