Reklama

Aleksandra Fandrejewska: Początek zmian związanych z AI tkwi w szkole

Nie musimy z każdego ucznia robić programisty, a z nauczyciela – informatyka. Dajmy im jednak podstawę do odnalezienia się w świecie sztucznej inteligencji. Jak bardzo to ważne, przekonują się właśnie pracownicy centrów usług dla biznesu.

Publikacja: 19.08.2024 04:30

Aleksandra Fandrejewska: Początek zmian związanych z AI tkwi w szkole

Foto: Adobe Stock

Jeden ze speców od AI proszony przez korporacje o sprawdzenie ich systemów generatywnej sztucznej inteligencji (genAI) zadaje sztucznej inteligencji pytanie: ile razy Polska była mistrzem świata w siatkówce? Jak dotąd nie uzyskał dobrej odpowiedzi. Do żadnego systemu, który sprawdza, nie wprowadzono bowiem takiej informacji, bo programiści uznali (na pewno słusznie), że do funkcji, jakie ma spełniać system, nie jest przydatna.

Po co to robi? Jak przypuszczam, po to, by uzmysłowić szefom, że nowoczesne technologie cyfrowe czerpią z naszej wiedzy, by mogły pomagać w różnych dziedzinach i działaniach. Bez mądrych ludzi – fachowców – trudno będzie wykorzystać ich potencjał rozwojowy. A ten jest ogromny.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Monika Różycka: Nowy gatunek poznawczy. Zaufanie w epoce agentów AI
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Krócej znaczy drożej. Pilotaż skróconego czasu pracy to ukryta podwyżka w urzędach
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Niepewność, która uderza w nas wszystkich
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Budżetowa hulaj dusza, ale piekło jest
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama