Reklama

Aleksandra Fandrejewska: Początek zmian związanych z AI tkwi w szkole

Nie musimy z każdego ucznia robić programisty, a z nauczyciela – informatyka. Dajmy im jednak podstawę do odnalezienia się w świecie sztucznej inteligencji. Jak bardzo to ważne, przekonują się właśnie pracownicy centrów usług dla biznesu.

Publikacja: 19.08.2024 04:30

Aleksandra Fandrejewska: Początek zmian związanych z AI tkwi w szkole

Foto: Adobe Stock

Jeden ze speców od AI proszony przez korporacje o sprawdzenie ich systemów generatywnej sztucznej inteligencji (genAI) zadaje sztucznej inteligencji pytanie: ile razy Polska była mistrzem świata w siatkówce? Jak dotąd nie uzyskał dobrej odpowiedzi. Do żadnego systemu, który sprawdza, nie wprowadzono bowiem takiej informacji, bo programiści uznali (na pewno słusznie), że do funkcji, jakie ma spełniać system, nie jest przydatna.

Po co to robi? Jak przypuszczam, po to, by uzmysłowić szefom, że nowoczesne technologie cyfrowe czerpią z naszej wiedzy, by mogły pomagać w różnych dziedzinach i działaniach. Bez mądrych ludzi – fachowców – trudno będzie wykorzystać ich potencjał rozwojowy. A ten jest ogromny.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Napięty budżet i spóźniony refleks Adama Glapińskiego
Opinie Ekonomiczne
Polska czy urzędnicza racja stanu?
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak o szkodliwych skutkach... cięcia stóp
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Nowa polityka klimatyczna
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Cuda ze złotym
Reklama
Reklama