Reklama

Krzysztof Lenarczyk: Statystyka publiczna w badaniu rynku mediów

Pozyskane od operatorów zagregowane dane wystarczą do opracowania wyników pokazujących, jak poszczególne stacje odbierane są na poszczególnych obszarach geograficznych.

Publikacja: 30.05.2024 21:33

Krzysztof Lenarczyk: Statystyka publiczna w badaniu rynku mediów

Foto: AdobeStock

Przedstawienie wniosku o postawienie przed Trybunałem Stanu Macieja Świrskiego, przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, zwróciło uwagę na badanie rynku mediów w ramach statystyki publicznej. Czym jest więc zaniechanie, jakiego dopuścił się Maciej Świrski, i dlaczego jest to istotne dla rynku?

Już od wielu lat toczy się spór o to, kto i jak ma pokazywać, co i kiedy oglądamy. Na całym świecie wypracowywane są metodologie rynkowych badań mediów, za którymi idą duże pieniądze oraz wpływy największych koncernów. Obszar ten jest bardzo sterylny i niedostępny dla całego rynku, a szczególnie dla mniejszych graczy.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama