Krzysztof Lenarczyk: Statystyka publiczna w badaniu rynku mediów

Pozyskane od operatorów zagregowane dane wystarczą do opracowania wyników pokazujących, jak poszczególne stacje odbierane są na poszczególnych obszarach geograficznych.

Publikacja: 30.05.2024 21:33

Krzysztof Lenarczyk: Statystyka publiczna w badaniu rynku mediów

Foto: AdobeStock

Przedstawienie wniosku o postawienie przed Trybunałem Stanu Macieja Świrskiego, przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, zwróciło uwagę na badanie rynku mediów w ramach statystyki publicznej. Czym jest więc zaniechanie, jakiego dopuścił się Maciej Świrski, i dlaczego jest to istotne dla rynku?

Już od wielu lat toczy się spór o to, kto i jak ma pokazywać, co i kiedy oglądamy. Na całym świecie wypracowywane są metodologie rynkowych badań mediów, za którymi idą duże pieniądze oraz wpływy największych koncernów. Obszar ten jest bardzo sterylny i niedostępny dla całego rynku, a szczególnie dla mniejszych graczy.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Dlaczego światowe rynki zignorowały groźby Iranu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej