Reklama

Jak sponsorować sport? Jak inwestycję, a nie kaprys prezesa!

Wiedzą Państwo, że w ubiegłym roku nakłady na sponsorowanie imprez i klubów sportowych sięgnęły w naszym kraju niemal 4 mld zł?

Publikacja: 08.05.2016 21:00

Andrzej Malinowski, prezydent Pracodawców RP

Andrzej Malinowski, prezydent Pracodawców RP

Foto: materiały prasowe

To, że sport stał się jednym z kół zamachowych gospodarki, jest po prostu faktem, nad którym nie ma sensu dyskutować. Kwoty przeznaczane na sport w ostatnich 15 latach wzrosły mniej więcej 20-krotnie. I nie ma się co dziwić, w epoce globalnego rynku nawet emocje dadzą się przeliczyć na pieniądze. A co dopiero, gdy są to emocje porywające miliony ludzi?

Duża część z tej kwoty przypada na spółki kontrolowane przez Skarb Państwa, bo to one stanowią znaczącą część listy największych polskich firm, a sport potrzebuje zamożnych sponsorów. Oznacza to również, że rozwój polskiego sportu w sporej mierze pozostaje na łasce i niełasce państwowych firm. Czy to dobre rozwiązanie? Sądzę, że dla takiego modelu brak dzisiaj realnej alternatywy, bo reszta polskich przedsiębiorstw jest na to po prostu zbyt biedna.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Obiecanki cacanki, a naród się cieszy…
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Afera na sierpień
Opinie Ekonomiczne
Marcin Zieliński: Ukryte pułapki nowego budżetu UE dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Przemysław Tychmanowicz: Likwidacji podatku Belki nie ma, ale też jest OKI
Opinie Ekonomiczne
Polska wciąż importuje rosyjskie węglowodory
Reklama
Reklama