Jakie działania mogą dziś zapewnić wydawcom gazet stabilne wpływy w przyszłości?
Michał Kreczmar: Przede wszystkim dalsze kroczenie w stronę mediów cyfrowych, bo w prasie papierowej nadal będziemy obserwować spadki przychodów. W takiej sytuacji wydawcy powinni stawiać na ich dywersyfikację, przy czym nie chodzi tu tylko o produkowanie cyfrowych tekstów, ale także fotograficznych czy wideo. Łatwiej będzie pewnie odnaleźć sobie nowe modele biznesowe mainstreamowym mediom, które przyciągają więcej odbiorców oraz tym niszowym tytułom, które nie mają konkurencji globalnej. Bardzo ważne jest też to, by umieć „dopieścić" czytelnika: serwować dopasowane do jego potrzeb treści w wygodny sposób, bo wtedy jest większa szansa, że będzie chciał za nie płacić. Istotną wiążącą się z tym kwestią jest umiejętność wykorzystywania posiadanych na temat czytelników danych: nie tylko o tym, co czytają, ale także, kiedy to robią, jak i przy wykorzystaniu jakich urządzeń mobilnych.