Reklama

Wydawcy gazet to dziś producenci technologii

Gazeta nie musi być już dzisiaj związana z drukarnią, to może być producent nowoczesnych technologii, tych samych, jakimi posługują się dziś właściciele wielkich portali – mówi Michał Kreczmar, dyrektor ds. cyfrowej transformacji w PwC Polska.

Aktualizacja: 08.11.2017 16:31 Publikacja: 07.11.2017 19:37

Wydawcy gazet to dziś producenci technologii

Foto: materiały prasowe

Jakie działania mogą dziś zapewnić wydawcom gazet stabilne wpływy w przyszłości?

Michał Kreczmar: Przede wszystkim dalsze kroczenie w stronę mediów cyfrowych, bo w prasie papierowej nadal będziemy obserwować spadki przychodów. W takiej sytuacji wydawcy powinni stawiać na ich dywersyfikację, przy czym nie chodzi tu tylko o produkowanie cyfrowych tekstów, ale także fotograficznych czy wideo. Łatwiej będzie pewnie odnaleźć sobie nowe modele biznesowe mainstreamowym mediom, które przyciągają więcej odbiorców oraz tym niszowym tytułom, które nie mają konkurencji globalnej. Bardzo ważne jest też to, by umieć „dopieścić" czytelnika: serwować dopasowane do jego potrzeb treści w wygodny sposób, bo wtedy jest większa szansa, że będzie chciał za nie płacić. Istotną wiążącą się z tym kwestią jest umiejętność wykorzystywania posiadanych na temat czytelników danych: nie tylko o tym, co czytają, ale także, kiedy to robią, jak i przy wykorzystaniu jakich urządzeń mobilnych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Polska Rzeczpospolita Piratów Drogowych
Opinie Ekonomiczne
Polscy przedsiębiorcy apelują o państwową pomoc dla Barlinka po rosyjskim ataku
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Strategia szaleńca?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Technologia atakuje. Należy się bać?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Opinie Ekonomiczne
Michał Kanownik: Z chmury korzystamy chętnie, ale bez pomysłu
Reklama
Reklama
Reklama