Marcin Piasecki: Ciuchy coraz bardziej na miarę

Polski biznes odzieżowy przeszedł bardzo długą drogę. Momentem wstrząsu stał się oczywiście przełom lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Wolny rynek okazał się potężnym wyzwaniem dla starych PRL-owskich marek i zarazem olbrzymią szansą dla nowych graczy.

Publikacja: 17.10.2017 21:26

Marcin Piasecki: Ciuchy coraz bardziej na miarę

Foto: Bloomberg

Model biznesowy tych ostatnich sprowadzał się początkowo do sprowadzania jak największej ilości „ciuchów" z Dalekiego Wschodu i sprzedaży ich w Polsce, gdzie prawie wszystko schodziło na pniu. Proste, ale niesamowicie skuteczne. Ci, którzy byli najbardziej zdeterminowani, inwestowali, mieli najlepsze pomysły i po prostu trochę szczęścia, rozrośli się do sporych rozmiarów. To już nie tylko lokalne potęgi, ale firmy z ambicjami międzynarodowymi.

Jednak na naszym rynku odzieżowym doszło do bardzo ciekawej sytuacji, rzadko spotykanej w innych branżach – otóż nowi, dynamiczni gracze muszą się dzielić przychodowym tortem z firmami o PRL-owskich jeszcze korzeniach. Te, po perturbacjach na przykład właścicielskich, w sporej części przetrwały i odbudowały biznes.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację