Reklama
Rozwiń

Marcin Piasecki: Ciuchy coraz bardziej na miarę

Polski biznes odzieżowy przeszedł bardzo długą drogę. Momentem wstrząsu stał się oczywiście przełom lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Wolny rynek okazał się potężnym wyzwaniem dla starych PRL-owskich marek i zarazem olbrzymią szansą dla nowych graczy.

Publikacja: 17.10.2017 21:26

Marcin Piasecki: Ciuchy coraz bardziej na miarę

Foto: Bloomberg

Model biznesowy tych ostatnich sprowadzał się początkowo do sprowadzania jak największej ilości „ciuchów" z Dalekiego Wschodu i sprzedaży ich w Polsce, gdzie prawie wszystko schodziło na pniu. Proste, ale niesamowicie skuteczne. Ci, którzy byli najbardziej zdeterminowani, inwestowali, mieli najlepsze pomysły i po prostu trochę szczęścia, rozrośli się do sporych rozmiarów. To już nie tylko lokalne potęgi, ale firmy z ambicjami międzynarodowymi.

Jednak na naszym rynku odzieżowym doszło do bardzo ciekawej sytuacji, rzadko spotykanej w innych branżach – otóż nowi, dynamiczni gracze muszą się dzielić przychodowym tortem z firmami o PRL-owskich jeszcze korzeniach. Te, po perturbacjach na przykład właścicielskich, w sporej części przetrwały i odbudowały biznes.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Upały dołują światowe PKB
Opinie Ekonomiczne
Michał Hetmański, Kamil Laskowski: Hutnictwo to wyjątek od piastowskiej doktryny Tuska
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Obniżka podatków to miraż. Należałoby je podnieść – na obronę
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Wiadomość o śmierci Zachodu nieco przesadzona
Opinie Ekonomiczne
Marian Gorynia: Dlaczego organizujemy Kongres Ekonomistów Polskich?