W trakcie dramatycznego przelotu z Japonii na Hawaje na Pacyfiku uszkodzone zostały ogniwa słoneczne samolotu. Ich naprawa zajmie siedem miesięcy. Do czasu odzyskania pełnej sprawności samolot zostanie na lotnisku Kalaeloa na Hawajach. Pierwsze loty testowe będą mogły odbyć się dopiero na początku 2016 roku. W dalszą drogę dookoła świata samolot będzie mógł wyruszyć dopiero w kwietniu 2016 roku.
Zawieszenie dalszej podróży dookoła świata rozpoczętej w marcu w Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich to spore rozczarowanie. Pocieszeniem może być rekord długości lotu maszyny napędzanej energią słoneczną ustanowiony przez André Borschberga. Pilot wystartował z Nagoi w Japonii i dotarł do Kalaeloa na Hawajach.
Trasę długości 7200 km pokonał w 118 godzin. Maszyna podczas pięciodniowego lotu musiała zmagać się z wyjątkowo gwałtownymi burzami nad Pacyfikiem. Trudów takiego lotu nie wytrzymały baterie. Oddzielone od siebie zbyt cienką warstwą izolacji przegrzewały się.