Po wodowaniu kadłub przeholowano do basenu portowego stoczni Cammell Laird by kontynuować prace wyposażeniowe i wykończeniowe. Statek wejdzie do eksploatacji w 2019 roku. Poinformował o tym PortalMorski.pl.
Zamówiła go Natural Enviroment Research Council, natomiast eksploatować go będzie British Antarctic Survey. Jednostka ta umożliwi bezpieczne badania naukowe w bardzo trudnych warunkach przez kilka miesięcy.
Oprócz laboratoriów z nowoczesnym wyposażeniem, statek ten zostanie wyposażony w lądowisko dla dwóch małych helikopterów. Koszt budowy wyniesie niemal 200 milionów funtów.
W marcu 2016 roku ogłoszono plebiscyt na nazwę jednostki Prowadziły takie "imiona", jak np.: Bloody Cold Here, What Iceberg, Captain Haddock, Big Shipinnit, Science!!! oraz Big Metal Floaty Thingy-thing. Największym zainteresowaniem cieszyła się jednak nazwa RRS Boaty McBoatFace, która utrzymywała się na czele sondażu internetowego z ilością ponad 124 tys. głosów.
Kilka miesięcy później postanowiono jednak, że statek będzie nosił imię znanego ze swoich programów przyrodniczych BBC sir Davida Attenborough, na którego głosowało 11 tys. osób. Nazwę RRS Boaty McBoatFace otrzyma zdalnie kierowany pojazd podwodny (ROV - Remotely Operated Vehicle), w który zostanie zaopatrzony statek badawczy.