– Kindle 2 ma wszystko to, co użytkownicy pokochali w pierwszym, ale jest cieńszy, szybszy, ma lepszy ekran, dłużej pracuje na bateriach i pamięta więcej książek – zachwalał nowe urządzenie Jeff Bezos, założyciel Amazona. – Potrafi nawet to, czego zwykłe książki nigdy nie będą mogły zrobić: czyta na głos.
– Naszą wizją jest udostępnienie każdej książki, w każdym języku, kiedykolwiek wydanej w mniej niż 60 sekund – mówił Bezos, prezentując nowy gadżet. Promocję urządzenia wspiera pisarz Stephen King, którego nowela „Ur” jest dostępna tylko w wersji na Kindle’u.
Pierwsza wersja elektronicznego czytnika książek Amazon pojawiła się na rynku w listopadzie 2007 roku. I chociaż dostępne są urządzenia konkurencyjne (np. Sony Reader) czy o podobnych możliwościach (Apple iPhone), Kindle pozostaje liderem na rynku czytników e-książek. Wielka w tym zasługa sklepu z książkami Kindle Store oferującego ok. 230 tys. tytułów.
Nowa wersja ma 2 gigabajty pamięci, co pozwala na przechowanie 1,5 tys. książek (pierwszy Kindle ok. 200). Akumulator starczy na 4 – 5 dni. Kindle 2 jest drogi – kosztuje 359 dolarów. Zakup elektronicznej książki to wydatek ok. 10 dolarów.
Według szacunkowych danych Amazon sprzedał w ubiegłym roku ok. 500 tys. czytników. Kindle 2 trafi do sprzedaży 24 lutego.