Większe przyciski sterujące, dostosowane do obsługi palcem, tryb „czytania" specjalnie dla wyświetlaczy tabletów, wbudowana obsługa sieciowego dysku SkyDrive oraz komunikatora Skype — to najważniejsze zmiany w popularnym pakiecie Office. W ten sposób Microsoft dostosował swój sztandarowy produkt biznesowy do wymogów nowoczesnych urządzeń mobilnych. Dzięki temu praca będzie łatwiejsza na tabletach i laptopach z Windows 8. Przypomnijmy — ten system wprowadził zupełnie nowy sposób obsługi oparty na „kafelkach" wyświetlanych na dotykowych ekranach.
Oprogramowanie biurowe to niezwykle ważny dla Microsoftu segment rynku. W ubiegłym roku dział odpowiedzialny za Office przyniósł firmie jedną trzecią dochodu — ok. 24 mld dolarów.
Pakiet biurowy ma również pociągnąć w górę sprzedaż nowych maszyn z systemem Windows 8. Sygnały płynące z rynku nie są dla Microsoftu dobre — użytkownicy przestawiają się na nowy system wolniej, niż było to w przypadku Windows 7 i Vista. Office ma ich przekonać, że Windows 8 nadaje się też do poważnych zastosowań w firmach.
Jak podaje BBC informatyczny gigant nie będzie oferował — przynajmniej na razie — pakietu Office dla tabletów Apple'a (iPadów) ani dla systemu Android Google'a. To kolejny dowód na to, że to oprogramowanie ma wyróżniać urządzenia z Okienkami, w tym tablety Surface wprowadzone niedawno na rynek przez Microsoft.