Nowe smartfony Apple’a już we wrześniu

iPhone kolejnej generacji oraz całkowicie nowy model taniego urządzenia mają pomóc firmie odrobić stratę do Androida.

Publikacja: 13.08.2013 01:36

Apple pod dowództwem Tima Cooka coraz częściej musi gonić konkurentów mających nowocześniejszy sprzę

Apple pod dowództwem Tima Cooka coraz częściej musi gonić konkurentów mających nowocześniejszy sprzęt

Foto: Bloomberg, David Paul Morris David Paul Morris

Podgrzewanie atmosfery przed premierą nowych telefonów już się rozpoczęło. Według serwisu All Things Digital oficjalna prezentacja gadżetów ma się odbyć 10 września.

Jeżeli informacje dziennikarzy „Wall Street Journal” się potwierdzą, będzie to znaczyło, że Apple całkowicie zmienia strategię. Dotąd wprowadzenie nowego modelu (we wrześniu powinniśmy poznać iPhone’a 5S) oznaczało przecenę starszych modeli. Tym razem ma być inaczej. Do oferty zostanie wprowadzony specjalny, tańszy, model, prawdopodobnie wyposażony w słabsze podzespoły i plastikową obudowę.

W ten sposób firma dowodzona przez Tima Cooka zamierza walczyć z dominującym na rynku Androidem. Telefony z tym systemem dostarcza obecnie wielu producentów, którzy pokonują Apple’a nie tylko ceną, ale również nowymi technologiami. O ile plastikowy iPhone ma być odpowiedzią na presję cenową, o tyle flagowy model zyska ulepszenia pozwalające mu konkurować z urządzeniami Samsunga. Nieoficjalnie mówi się o lepszym aparacie, wydajniejszym procesorze czy czytniku linii papilarnych ułatwiającym identyfikowanie właściciela.

Apple jak zwykle pilnie strzeże swoich tajemnic i nie ujawnia żadnych danych ani zdjęć przed premierą. Wiadomo jednak, że urządzenia te wyposażone zostaną w system iOS 7 z zaprojektowanym od podstaw wyglądem.

Jak podkreśla All Things Digital, przecieki nie zawierają żadnych informacji o innych produktach Apple’a. Chodzi przede wszystkim o zegarek iWatch. Konkurencja zdążyła już przygotować własne wersje inteligentnych zegarków łączących się ze smartfonem, tymczasem Apple ciągle milczy. Nie wiadomo też nic o telewizorze firmy, choć jest to jeden z gadżetów najbardziej wyczekiwanych przez rynek. Urządzenie umożliwiające komponowanie własnych programów mogłoby mieć dla rynku telewizyjnego takie znaczenie jak iTunes dla rynku płyt muzycznych.

Na przyspieszenie prac nad innowacyjnymi produktami naciskają ponoć inwestorzy. Zwrócili Timowi Cookowi uwagę, że firma Apple, niegdyś lider w dziedzinie innowacji, musi teraz gonić innych.

Materiał Promocyjny
Kod Innowacji - ruszył konkurs dla firm stawiających na nowe technologie w komunikacji z konsumentami
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Polska na czele rewolucji technologii kwantowych
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska