Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 25.09.2017 18:28 Publikacja: 25.09.2017 18:28
Pragnienie stworzenia robota na obraz i podobieństwo człowieka obraca się przeciwko nam
Foto: Fotolia
Termin „uncanny valley" brzmi jak tytuł książki lub rejon geograficzny, ale w rzeczywistości oznacza reakcję emocjonalną na istotę lub obiekt, który wygląda prawie jak człowiek, ale nim nie jest. Pluszowe zabawki i lalki wywołują w nas przyjemne odczucia. Im bardziej przypominają ludzi, tym sympatyczniejsze się wydają. Jednak do czasu.
Gdy realizm obiektu jest zbyt duży, pozytywne wrażenie nagle znika, a w jego miejsce pojawia się dyskomfort. Wówczas natężenie nieprzyjemnych emocji rośnie wraz ze zwiększaniem się podobieństwa postaci do człowieka. Gdy kopia jest zbyt bliska oryginałowi, staje się odpychająca. Uskok krzywej emocji związanych z wizerunkiem obiektu humanoidalnego jest tak wyraźny, że stał się przedmiotem badań naukowców.
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
Rozpoczęła się 6. edycja konkursu Kod Innowacji, skierowanego do firm i start-upów. W tym roku nagrodzone zostan...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas