Karty lunchowe, wygodne meble i wsparcie psychologiczne

Oczekiwania pracowników biur są różne w zależności od branży, miasta, stanowiska, wieku - mówi Magdalena Zagrodnik, partner w Walter Herz.

Publikacja: 27.01.2023 13:57

Karty lunchowe, wygodne meble i wsparcie psychologiczne

Foto: Walter Herz

Pracownicy jako benefit traktowali kiedyś pracę zdalną. Teraz w wielu firmach jest ona normą, a tylko w niektórych stałym benefitem. Oczekiwania pracowników są różne w zależności od branży, miasta, stanowiska, wieku. Dojrzali pracownicy poszukują większej stabilizacji, w tym umowy o pracę. Młodsze pokolenie chce dużej swobody, elastyczności, szybkiego rozwoju. Tacy pracownicy chcą sami decydować, ile czasu będą pracować i w jakiej formie. Wszystkich pracowników łączy jedno oczekiwanie – chodzi o wyższe wynagrodzenie, co wymusza inflacja.

Wyniki ostatnich badań prowadzonych i w Polsce i w Europie mówią, że najwyżej ocenianym przez pracowników pozapłacowym bonusem jest dofinansowanie posiłków, czyli tzw. karty lunchowe. Nowym trendem jest na pewno coraz silniejsze wsparcie psychologiczne pracowników. Tego typu usługi zawierają pakiety medyczne. Poza tym działy HR poszerzają zakres zadań happiness manegerów, którzy mają odpowiadać za komfort psychiczny pracowników i czerpaną z pracy satysfakcję.

Trzeba też zwrócić uwagę, że mówiąc o trendach, mówimy o największych rynkach w Polsce czy też trendach europejskich, co nie odzwierciedla warunków pracy w mniejszych miastach, gdzie home office jest słabo rozpowszechniony. Aranżacja biur różni się tam diametralnie od tych tworzonych w największych korporacjach w największych miastach, a pracownicy mogą tylko marzyć o dodatkowych benefitach. W tych lokalizacjach widać kryzys, są zwolnienia, firmy redukują biznesy.

W głównych ośrodkach biznesowych w Polsce biuro jest nadal magnesem przyciągającym pracowników. Zwróćmy uwagę na piękne aranżacje przestrzeni biurowych w korporacjach, których oddziały rozwijają się na naszym rynku. Kluczowa dla pracowników jest lokalizacja biura i dobra komunikacja. Nie chcą tracić czasu w korkach. Biura są coraz bardziej atrakcyjne, modernizowane i tworzone w oparciu o coraz szerszy dialog z pracownikami i ich potrzebami.

W biurach pojawia się znacznie więcej sal i stref do rozmów wideo. Przestrzeń jest wyposażana w nowoczesne sprzęty, nagłośnienie, kamery , mikrofony poprawiające jakość rozmów. W biurach jest sporo przestrzeni do pracy w ciszy i w skupieniu, ale również miejsc do integracji. Przestrzenie są modułowe, elastyczne i bardziej mobilne, tak aby przy zmianie strategii biznesowej i szybkiej reorganizacji można było je szybko dostosować. Coraz częściej bierze się pod uwagę komfort psychiczny i fizyczny pracowników, w myśl czego projektowane są przestrzenie, dobierane kolory i faktury, a biura wyposażane w odpowiednie, wygodne meble dla pracowników.

Pracownicy, którzy wrócili do biur, doceniają i cieszą się przynależnością do społeczności, jaka tworzy się w każdej organizacji, cieszą się pracą w wygodnej przestrzeni, która umożliwia efektywne wykonywanie obowiązków, jak również miłe spędzanie czasu z przyjaciółmi z pracy.

Pracownicy jako benefit traktowali kiedyś pracę zdalną. Teraz w wielu firmach jest ona normą, a tylko w niektórych stałym benefitem. Oczekiwania pracowników są różne w zależności od branży, miasta, stanowiska, wieku. Dojrzali pracownicy poszukują większej stabilizacji, w tym umowy o pracę. Młodsze pokolenie chce dużej swobody, elastyczności, szybkiego rozwoju. Tacy pracownicy chcą sami decydować, ile czasu będą pracować i w jakiej formie. Wszystkich pracowników łączy jedno oczekiwanie – chodzi o wyższe wynagrodzenie, co wymusza inflacja.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Benefity w epoce postcovidowej
Nieruchomości
Mało nowych biur. Spada wskaźnik pustostanów
Nieruchomości
Elastyczne biuro bliżej domu
Nieruchomości
Metamorfoza Służewca. Będą wielkie przeprowadzki do tańszych biur w stolicy?
Nieruchomości
Coworki, małe moduły i całe piętra