Reklama
Rozwiń
Reklama

Wypchane banki ziemi deweloperów. Starczą im na budowy przez lata

W ofercie pojawia się coraz więcej działek z pozwoleniem na budowę. Kupują je duzi deweloperzy.

Publikacja: 03.01.2023 13:18

Wypchane banki ziemi deweloperów. Starczą im na budowy przez lata

Foto: Shutterstock

Na siedmiu największych rynkach (w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Łodzi i Katowicach) w 2022 roku deweloperzy sprzedali 40,9 tys. mieszkań – szacuje Otodom Analytics. Sprzedaż spadła o 38 proc. rok do roku. Lepiej nie będzie, jeśli nie zostaną odblokowane kredyty hipoteczne. Na wielkie spadki cen nowych mieszkań nie ma co jednak liczyć. Deweloperzy, odpowiadając na zmniejszony popyt, dawkują podaż nowych inwestycji.

Wraz z załamaniem się sprzedaży mieszkań opada gorączka na rynku działek. – Tempo wzrostu cen gruntów zaczęło spadać, wynosi ok. 8 proc. rocznie – szacuje Małgorzata Wełnowska, starszy analityk ds. rynku nieruchomości w Cenatorium. – W pierwszej połowie 2022 r. dynamika rocznych wzrostów była znacznie powyżej 10 proc. (11,8 proc. w I kw. i 13,4 proc. w II kw.) – wskazuje.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Nieruchomości
Murapol zwiększa ofertę mieszkaniową w Lublinie
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Nieruchomości
Origin Investments z trzecią inwestycją mieszkań serwisowanych dla seniorów
Nieruchomości
Archicom po konferencji: rekordowa sprzedaż mieszkań w październiku
Nieruchomości
Czynsze za mieszkania idą w dół. Popyt się kurczy
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Nieruchomości
Kuszenie niezdecydowanych. „Promocje są agresywne”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama