Reklama
Rozwiń
Reklama

Zanim zawiesisz szyld, spytaj spółdzielnię o zgodę

Nawet gdy członek spółdzielni mieszkaniowej chce zamieścić ogłoszenie na zewnętrznej ścianie swojego lokalu, najpierw musi uzyskać zgodę spółdzielni

Aktualizacja: 17.05.2007 09:12 Publikacja: 17.05.2007 01:01

Po artykule "Przedsiębiorcy łatwo obchodzą przepisy o reklamie ulicznej" z 13 kwietnia dostaliśmy od czytelników pytania dotyczące reklam. Chodziło przede wszystkim o sprawy związane z instalowaniem reklam na domach należących do spółdzielni mieszkaniowych.

"Czy mogę nieodpłatne wywiesić reklamę na ścianie, która należy do mojego lokalu - pyta nasz czytelnik. - Mieszkam w spółdzielni mieszkaniowej na parterze i w tym samym miejscu prowadzę działalność gospodarczą".

Przedsiębiorca, nawet jeżeli jest członkiem spółdzielni, nie może wywiesić reklamy bez zgody spółdzielni mieszkaniowej. Nie ma przy tym znaczenia, czy robi to na ścianie własnego mieszkania, lokalu użytkowego należącego do spółdzielni, czy na jej gruncie.

Najpierw więc czytelnik musi zawrzeć ze spółdzielnią umowę cywilnoprawną. - W umowie tej zostaną określone wszystkie szczegóły -mówi Tomasz Tatomir, dyrektor wrocławskiego oddziału kancelarii Chałas i Wspólnicy. - Przede wszystkim zasady płatności, odpowiedzialność za bezpieczne użytkowanie reklamy oraz odpowiedzialność w razie spowodowania szkody.

Natomiast nie trzeba starać się o zgodę innych spółdzielców na zamieszczenie reklamy. - Mogą oni protestować tylko wtedy, gdy reklama zagraża bezpieczeństwu użytkowników budynku -dodaje Tatomir.

Reklama
Reklama

Odpłatność za reklamę regulują wewnętrzne przepisy spółdzielni.

-W naszej spółdzielni nieodpłatnie mogą umieszczać reklamy użytkownicy lokali użytkowych -mówi Sylwester Mirecki, wiceprezes warszawskiej spółdzielni Energetyka. - Pozostali płacą niezależnie od tego, czy są mieszkańcami, czy nie. Kwestie te określa nasz regulamin.

Przypominamy także, że zgodnie z art. 30 ust.1 pkt 2 prawa budowlanego instalację tablic i urządzeń reklamowych zgłasza się staroście (w dużych miastach prezydentowi miasta). Reklamy muszą spełnić wymagania techniczne określone rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Zgodnie z § 293 ust.1 tego rozporządzenia powinny one być tak usytuowane, wykonane i zamocowane, aby nie stanowiły zagrożenia dla użytkowników budynku i osób trzecich.

Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama