Reklama

Podobno nie muszą, ale jednak kuszą

Choć deweloperzy nie narzekają na wyniki sprzedaży, to jednak rozpoczęli walkę o klientów.

Aktualizacja: 13.07.2015 09:45 Publikacja: 13.07.2015 09:31

Podobno nie muszą, ale jednak kuszą

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

Z danych przedstawionych przez dziesiątkę największych giełdowych spółek deweloperskich wynika, że w II kwartale roku sprzedały one w sumie ponad 3,7 tys. lokali. To więcej o ponad połowę niż w tym samym okresie 2014 r.

Dopóki dopłaty do kredytów nie obejmą rynku wtórnego – co zgodnie z zapowiedziami miałoby nastąpić jesienią br. – dopóty przewagę będzie miał rynek pierwotny. Dlatego deweloperzy nie chcą przespać wakacji na hamaku, tylko kuszą promocjami. Niby mówią, że nie trzeba, bo klient przychodzi, ale kuszą.

Sprawdziliśmy w „Nieruchomościach", co oferują latem firmy budujące osiedla. Na przykład wykończenie lokalu pod klucz za 99 zł dopłaty do mkw. lub bezpłatne miejsce postojowe. Część firm zamiast 30 tys. zł za garaż chce już tylko 15 tys. zł.

W przypadku lokali w przedsprzedaży, z odległym terminem oddania, można liczyć na rabat 25 tys. zł. Coraz więcej firm proponuje transakcję z upustem 500 zł–1 tys. zł na metrze.

Podobnie jest z ostatnimi niesprzedanymi lokalami – obniżki wynoszą np. 7 proc., dzięki czemu cena dwóch pokoi z 319 tys. zł spada do 298 tys. zł. Inny deweloper odejmuje od ceny M prowizję za kredyt pobraną przez bank (od 0,7 do 1 proc. wartości mieszkania).

Reklama
Reklama
Nieruchomości mieszkaniowe
Bruksela ma plan na tanie mieszkania. Kolejne regulacje zamiast usuwania barier?
Nieruchomości
Produkcyjna sinusoida mieszkaniowa. Po mocnym październiku chudy listopad
Nieruchomości
Rynek najmu schodzi z górki. Ale są mieszkania, które znikają w kilka godzin
Nieruchomości
Używane mieszkania wróciły do łask kupujących
Nieruchomości
Bitwa o najlepsze biura. Najsłabsze obiekty wypadną z rynku
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama