Do ponad 4600 placówek pocztowych trafi blisko milion materiałów informacyjnych, z których osoby z niepełnosprawnościami mogą dowiedzieć się m.in., jak poprawić swoją sytuację na rynku pracy, jakie ulgi rehabilitacyjne im przysługują, a także w jaki sposób ubiegać się w PFRON o dofinansowanie zakupu sprzętu do rehabilitacji. Bardziej szczegółowe informacje i praktyczne rady zamieszczono na stronie internetowej kampanii – www.pocztapolskabezbarier.pl.
- To bardzo ważne, żeby usługi powszechne były dostępne i przyjazne dla osób niepełnosprawnych. Poczta zrobiła już dużo przystosowując swoje placówki do potrzeb niepełnosprawnych oraz tworząc usługi cyfrowe, z których można korzystać nie wychodząc z domu. Kampania, która dzisiaj się zaczyna, to kolejny krok w stronę zmniejszenia barier, jakie muszą pokonywać niepełnosprawni – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas inauguracji kampanii.
Poczta Polska pracuje również nad zwiększaniem dostępności architektonicznej swoich budynków, modelowe placówki otrzymują certyfikat „Obiekt bez barier”. Coraz więcej urzędów pocztowych jest przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych, mają podjazdy, automatyczne podnośniki i schodołazy, wejścia równe z poziomem chodnika i drzwi wejściowe bez progów, dzwonki do przywoływania pracownika obsługi, stanowiska obsługi osób niepełnosprawnych oznakowane piktogramami, obniżone okienka oraz skrzynki pocztowe.
Spółka już ułatwia odbiór przesyłek pocztowych lub kwot pieniężnych określonych w przekazach pocztowych, doręczając je bezpośrednio do miejsca zamieszkania, z pominięciem oddawczej skrzynki pocztowej oraz bez konieczności odbierania przesyłki w placówce pocztowej. Znaczną pomocą w codziennym funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych może być także strona internetowa i aplikacja Envelo. Neoznaczek, neolist i neokartka to rozwiązania, które umożliwiają wysyłanie korespondencji bez wychodzenia z domu.