Reklama

Indonezja odsyła Australii 8 kontenerów śmieci. Miała być makulatura, był plastik i zużyte pieluchy

Władze Indonezji zapowiedziały we wtorek, że odeślą ponad 210 ton śmieci z powrotem do Australii, ponieważ kraje Azji Południowo-Wschodniej nie chcą więcej służyć za wysypisko śmieci dla innych państw.

Aktualizacja: 09.07.2019 11:06 Publikacja: 09.07.2019 10:54

Indonezja odsyła Australii 8 kontenerów śmieci. Miała być makulatura, był plastik i zużyte pieluchy

Foto: AFP

qm

Osiem kontenerów, zatrzymanych w mieście Surabaya, powinno zawierać tylko makulaturę. Władze znalazły jednak w środku nie tylko papier, ale także niebezpieczne materiały oraz takie śmieci jak plastikowe butelki i opakowania, zużyte pieluchy, odpady elektroniczne i puszki - poinformowała AFP rzecznik lokalnej agencji celnej.

Po przeprowadzeniu inspekcji indonezyjskie ministerstwo środowiska zaleciło, aby „produkty były ponownie eksportowane” - podała agencja w wydanym w poniedziałek oświadczeniu. „Ma to na celu ochronę środowiska, zwłaszcza w prowincji Jawa Wschodnia, przed odpadami B3” - dodała. Odpady sklasyfikowane jako B3 to materiały niebezpieczne i toksyczne.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Partnera
Język natury. Źródła jako świadkowie zmian klimatu i działalności człowieka
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Partnera
Od nikotyny po alzheimera. Nowy model receptorów może zmienić badania nad mózgiem
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama