Ubiegły rok nie był udany dla wydawców tygodników społeczno-politycznych. Żeby ratować spadającą sprzedaż, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, zaczęli dodawać do swoich magazynów płyty i książki. Mimo to wyniki większości tytułów spadły w porównaniu z 2006 r. Zyskały tylko „Wprost”, publikujący przedruki „Tygodnik Angora” i katolicki „Gość Niedzielny”. W samym grudniu lepsze wyniki niż rok wcześniej miały „Polityka”, „Tygodnik Angora” i „Tygodnik Powszechny”. W ubiegłym roku pozycję lidera ze średnią sprzedażą na poziomie 165 597 egz. obroniła „Polityka” – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, pokazujących średnie rozpowszechnianie płatne razem. Nie uchroniła się ona jednak od spadku sprzedaży, bo był to wynik o 2,6 proc. niższy niż rok wcześniej.
Dlatego pod koniec listopada „Polityka” w ślad za konkurencją ruszyła z wspierającą sprzedaż kolekcją wydawniczą i zaczęła sprzedawać książki dla dzieci. To poprawiło wyniki, bo grudniowa sprzedaż tygodnika była wyższa niż rok wcześniej. Podobną strategię od wielu miesięcy stosuje drugi w rankingu „Wprost”, którego sprzedaż wyniosła 144 496 egz. (wzrost o 1,6 proc.). Wydawca od kwietnia wspierał jednak magazyn serią płyt DVD „Propaganda PRL-u”.
Podobne środki stosował „Newsweek Polska”. Jego wynik to 138 362 egz. (spadek o 4,9 proc.), a sprzedawany był z kolekcją płyt „The best of Szkło kontaktowe”. „Przekrój” dołączał z kolei m.in. filmy DVD składające się na kolekcję „Festiwale, festiwale”, ale mimo to stracił – jego sprzedaż obniżyła się o 11,2 proc. do 72 575 egz. O 8,8 proc., do 28,3 tys. egz. spadła też sprzedaż „Przeglądu”.