Reklama

Rozmowa z Trulsem Velgaardem, szefem Mecomu w Polsce

Publikacja: 13.03.2008 19:02

Truls Velgaard

Truls Velgaard

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek Rys Ryszard Waniek

Czy prasa nie jest dziś ryzykownym interesem? Musicie ciąć koszty, zwalniać ludzi, bo gazety konkurują z Internetem.

Truls Velgaard:

Większość działalności biznesowych jest ryzykowna, a biznes mediowy wciąż się rozwija. Jestem przekonany, że zarówno wpływy z reklam, jak i ze sprzedaży nadal będą rosły. Tradycyjne gazety to interesujące platformy do rozwoju nowych kanałów działalności, np. w Internecie.

Niedawno pojawiły się informacje, że Mecom chce kupić brakujące udziały w Presspublice, a niedługo później, że chce sprzedać już posiadane.

Nie sprzedajemy udziałów, które mamy w Presspublice, chcemy kupić pozostałe. Mecom pozostanie większościowym udziałowcem Presspubliki. Mamy prawo pierwokupu udziałów PW Rzeczpospolita i chcielibyśmy przedyskutować taką możliwość z PW Rz i rządem.

Reklama
Reklama

Jakie są dalsze plany inwestowania na polskim rynku medialnym? Pojawiły się nieoficjalne informacje o tym, że chcecie kupić kontrolny pakiet udziałów w Agorze.

Nie komentujemy prowadzonych negocjacji. Mogę tylko powiedzieć, że chcemy się w Polsce rozwijać. W ostatnim roku poprawiliśmy tu swoje wyniki, równocześnie zainwestowaliśmy też w rozwijanie naszych produktów, m.in. w relaunch „Rz" w mniejszym formacie, ale też w Media Regionalne. Włożyliśmy dużo wysiłku w otwieranie nowych tytułów oraz przedsięwzięć internetowych. Będziemy się rozwijać poprzez ulepszanie produktów, nowe projekty i przejęcia. W ciągu tygodnia startujemy z nową bezpłatną gazetą „Moje Miasto" w Lublinie, bazującą na pomyśle, który działa już w Szczecinie. Podobny projekt dla wszystkich większych miast w Polsce wystartuje w Internecie.

Czy Mecom myślał kiedyś o inwestowaniu w telewizję, skoro chce być grupą medialną?

Telewizja nie leży w naszej strategii. W Polsce telewizja ma wciąż bardzo silną pozycję, ale będzie musiała się zmierzyć z wyzwaniami, jakie postawią przed nią nowe technologie.

Czy prasa nie jest dziś ryzykownym interesem? Musicie ciąć koszty, zwalniać ludzi, bo gazety konkurują z Internetem.

Truls Velgaard:

Pozostało jeszcze 94% artykułu
Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama