To pierwsze statuetki dla Polaków na trwającym od poniedziałku 16. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Golden Drum w Portorożu (jeden najważniejszych konkursów reklamowych na świecie). W kategoriach, w których starowały agencje reklamowe, mimo nominacji, Polacy na razie żadnej nagrody nie dostali.

Na podium trafiły jednak polskie agencje public relations. Srebrne bębny w nowej kategorii konkursowej PR Premiere trafiły wczoraj do agencji Ciszewski PR (za prace wykonane dla Hoop Polska), do agencji reklamowej San Marcos i pr-owej On Board PR za interaktywny projekt wykonany na zlecenie biura promocji m. st. Warszawa - „Kumpel z Przeszłości – 1944 Live”) oraz do On Board PR solo za „Kampanię na rzecz pracowników ochrony” dla NSZZ Solidarność (Celem projektu była poprawa warunków pracy w branży ochrony).

Polskie agencje reklamowe wciąż jeszcze mają szanse na nominacje i nagrody w kategoriach film, press, outdoor i radio. Finalistów tych kategorii poznamy w czwartek wieczorem, a nagrody zostaną wręczone w piątek na gali zamykającej festiwal. Magdalena Lemańska