16. Międzynarodowy Festiwal Reklamy Golden Drum w słoweńskim Portorożu to jeden z najważniejszych konkursów reklamowych, w jakim co roku uczestniczą polskie agencje.
Za reklamę prasową dla marki Max Factor Procter&Gamble pt. Oczy1 złotym bębnem nagrodzona została agencja Leo Burnett. Jedyna nagrodzona złotem reklama zgłoszona przez polską agencję to rysunek wyglądający, jak narysowany tuszem do rzęs – od oka w centrum grafiki po całej kolumnie rozchodzą się linie będące przedłużeniem linii rzęs.
W kategorii Film srebrny bęben dostała agencja McCann Erickson za obraz "Waza" opracowany dla Porozumienia Dzieci Pod Ochroną, a Change Integrated przywiezie do Polski srebrny bęben otrzymany w kategorii outdoor, za pracę "Zestaw mebli ogrodowych" opracowaną dla organizacji WFF.
Ze statuetkami do Polski wrócą na razie na pewno tylko agencje public relations. Srebrne bębny w nowej kategorii konkursowej PR Premiere trafiły wczoraj do agencji Ciszewski PR (za prace wykonane dla Hoop Polska), do agencji reklamowej San Marcos i pr-owej On Board PR za interaktywny projekt wykonany na zlecenie biura promocji m. st. Warszawa - „Kumpel z Przeszłości – 1944 Live”) oraz do On Board PR solo za „Kampanię na rzecz pracowników ochrony” dla NSZZ Solidarność (celem projektu była poprawa warunków pracy w branży ochrony).
Festiwal trwał od poniedziałku do piątku.W innych kategoriach, w jakich startowały agencje reklamowe, mimo nominacji, Polacy żadnej nagrody nie dostali.