Warunki transakcji, która ma zostać sfinalizowana na początku grudnia, nie są znane. Według nieoficjalnych doniesień opiewa ona na około 5 mln dol.

- Naszą intencją jest przejęcie sędziwej już marki i przekształcenie jej w najlepszy biznesowy tygodnik o zasięgu globalnym – powiedział prezes Bloomberga Daniel Doctoroff.

McGraw-Hill o planach sprzedaży prestiżowego tygodnika powiadomił w lipcu, motywując je znacznym spadkiem wpływów reklamowych. Od początku roku wyniosły one 113 mln dol., o 32 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Tymczasem w całej branży dochody z reklam zmniejszyły się tylko o 20 proc.

„BusinessWeek” wydawany jest od 1929 r. Jak wynika ze strony internetowej pisma, ma ono blisko 5 mln czytelników w 140 krajach.

Tygodnik należy do stosunkowo niewielkiego działu medialnego wydawnictwa McGraw-Hill, które specjalizuje się w książkach edukacyjnych. Jest ono również właścicielem agencji ratingowej Standard & Poor’s oraz firmy analitycznej J.D. Power and Associates.