Reklama

W sieci najchętniej oglądamy sport

Widzowie internetowej telewizji najchętniej oglądają sport, rozrywkę i seriale. Poświęcają na to średnio już pół godziny dziennie

Publikacja: 16.10.2009 05:13

Do korzystania z telewizji online przynajmniej kilka razy w tygodniu przyznało się w Polsce ponad 20 proc. internautów w wieku 15 – 49 lat przebadanych przez MEC Interaction, interaktywny dział domu mediowego Mediaedge: cia. Aż 17 proc. zadeklarowało też, że będzie robić to coraz częściej.

Ci, którzy oglądają telewizję online, poświęcają na to średnio pół godziny dziennie. – W tej grupie najczęściej oglądane są programy sportowe, seriale, rozrywka i informacje – mówił podczas prezentacji wniosków z badania Tomasz Rzepniewski, szef MEC Interaction.

[wyimek]30 minut wynosi średni dzienny czas oglądania telewizji online w Polsce[/wyimek]

Internetowa telewizja to wciąż usługa mniej powszechna niż tradycyjna telewizja. Prawie jedna czwarta internautów deklaruje, że nie ogląda jej na razie w ogóle. Zarówno portale, jak i grupy telewizyjne rozwijają jednak takie projekty. W sieci można coraz częściej wcześniej niż w tradycyjnej telewizji obejrzeć najnowszy odcinek ulubionego serialu, przegapiony w tradycyjnej telewizji program albo śledzić relacje z dużych wydarzeń sportowych.

Za największą zaletę telewizji w sieci internauci uważają możliwość powtórnego obejrzenia materiału (coś, czego zazwyczaj nie daje im tradycyjna telewizja), ale też np. to, że niepotrzebny jest do jej odbierania telewizor.

Reklama
Reklama

Internet przegrywa jednak słabą jakością obrazu. Większość internautów deklaruje, że właśnie jakość odbioru oraz możliwość oglądania obrazu na dużym ekranie jest najważniejszą przewagą tradycyjnej telewizji nad internetową.

W badaniu przeprowadzonym w drugiej połowie września wzięło udział 1,55 tys. internautów w wieku 15 – 49 lat.

Do korzystania z telewizji online przynajmniej kilka razy w tygodniu przyznało się w Polsce ponad 20 proc. internautów w wieku 15 – 49 lat przebadanych przez MEC Interaction, interaktywny dział domu mediowego Mediaedge: cia. Aż 17 proc. zadeklarowało też, że będzie robić to coraz częściej.

Ci, którzy oglądają telewizję online, poświęcają na to średnio pół godziny dziennie. – W tej grupie najczęściej oglądane są programy sportowe, seriale, rozrywka i informacje – mówił podczas prezentacji wniosków z badania Tomasz Rzepniewski, szef MEC Interaction.

Reklama
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Reklama
Reklama