Do korzystania z telewizji online przynajmniej kilka razy w tygodniu przyznało się w Polsce ponad 20 proc. internautów w wieku 15 – 49 lat przebadanych przez MEC Interaction, interaktywny dział domu mediowego Mediaedge: cia. Aż 17 proc. zadeklarowało też, że będzie robić to coraz częściej.
Ci, którzy oglądają telewizję online, poświęcają na to średnio pół godziny dziennie. – W tej grupie najczęściej oglądane są programy sportowe, seriale, rozrywka i informacje – mówił podczas prezentacji wniosków z badania Tomasz Rzepniewski, szef MEC Interaction.
[wyimek]30 minut wynosi średni dzienny czas oglądania telewizji online w Polsce[/wyimek]
Internetowa telewizja to wciąż usługa mniej powszechna niż tradycyjna telewizja. Prawie jedna czwarta internautów deklaruje, że nie ogląda jej na razie w ogóle. Zarówno portale, jak i grupy telewizyjne rozwijają jednak takie projekty. W sieci można coraz częściej wcześniej niż w tradycyjnej telewizji obejrzeć najnowszy odcinek ulubionego serialu, przegapiony w tradycyjnej telewizji program albo śledzić relacje z dużych wydarzeń sportowych.
Za największą zaletę telewizji w sieci internauci uważają możliwość powtórnego obejrzenia materiału (coś, czego zazwyczaj nie daje im tradycyjna telewizja), ale też np. to, że niepotrzebny jest do jej odbierania telewizor.