Reklama

W sieci najchętniej oglądamy sport

Widzowie internetowej telewizji najchętniej oglądają sport, rozrywkę i seriale. Poświęcają na to średnio już pół godziny dziennie

Publikacja: 16.10.2009 05:13

Do korzystania z telewizji online przynajmniej kilka razy w tygodniu przyznało się w Polsce ponad 20 proc. internautów w wieku 15 – 49 lat przebadanych przez MEC Interaction, interaktywny dział domu mediowego Mediaedge: cia. Aż 17 proc. zadeklarowało też, że będzie robić to coraz częściej.

Ci, którzy oglądają telewizję online, poświęcają na to średnio pół godziny dziennie. – W tej grupie najczęściej oglądane są programy sportowe, seriale, rozrywka i informacje – mówił podczas prezentacji wniosków z badania Tomasz Rzepniewski, szef MEC Interaction.

[wyimek]30 minut wynosi średni dzienny czas oglądania telewizji online w Polsce[/wyimek]

Internetowa telewizja to wciąż usługa mniej powszechna niż tradycyjna telewizja. Prawie jedna czwarta internautów deklaruje, że nie ogląda jej na razie w ogóle. Zarówno portale, jak i grupy telewizyjne rozwijają jednak takie projekty. W sieci można coraz częściej wcześniej niż w tradycyjnej telewizji obejrzeć najnowszy odcinek ulubionego serialu, przegapiony w tradycyjnej telewizji program albo śledzić relacje z dużych wydarzeń sportowych.

Za największą zaletę telewizji w sieci internauci uważają możliwość powtórnego obejrzenia materiału (coś, czego zazwyczaj nie daje im tradycyjna telewizja), ale też np. to, że niepotrzebny jest do jej odbierania telewizor.

Reklama
Reklama

Internet przegrywa jednak słabą jakością obrazu. Większość internautów deklaruje, że właśnie jakość odbioru oraz możliwość oglądania obrazu na dużym ekranie jest najważniejszą przewagą tradycyjnej telewizji nad internetową.

W badaniu przeprowadzonym w drugiej połowie września wzięło udział 1,55 tys. internautów w wieku 15 – 49 lat.

Do korzystania z telewizji online przynajmniej kilka razy w tygodniu przyznało się w Polsce ponad 20 proc. internautów w wieku 15 – 49 lat przebadanych przez MEC Interaction, interaktywny dział domu mediowego Mediaedge: cia. Aż 17 proc. zadeklarowało też, że będzie robić to coraz częściej.

Ci, którzy oglądają telewizję online, poświęcają na to średnio pół godziny dziennie. – W tej grupie najczęściej oglądane są programy sportowe, seriale, rozrywka i informacje – mówił podczas prezentacji wniosków z badania Tomasz Rzepniewski, szef MEC Interaction.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama